گزارشگران بدون مرز حمله اسرائیل به مراسم تشییع الجزیره را محکوم کرد



به گزارش شبکه خبری الجزیره مستقر در قطر، گزارشگران بدون مرز خواستار تحقیقات بین المللی فوری درباره قتل مشکوک ابو اوکلا شدند.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که این سازمان بین المللی خواستار تحقیقات کامل درباره کشته شدن شیرین ابوعقله، خبرنگار الجزیره به دست نیروهای اسرائیلی شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خواستار تحقیقات فوری درباره شهادت شیرین ابوعقله خبرنگار شبکه الجزیره به دست افراد مسلح صهیونیست شد.

سخنگوی پیتر استانو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: اتحادیه اروپا به شدت این ترور را محکوم می کند. یک تحقیق مستقل و کامل برای روشن شدن آنچه رخ داده و کسانی که مسئول آن هستند، مورد نیاز است. هدف قرار دادن خبرنگاران غیرقابل قبول است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز به مراسم تشییع جنازه ابوعقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی حمله کرد.

این حمله و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور انجام شد و در مقابل چشم جهانیان، نظامیان صهیونیست حتی با بمب های صوتی به کاروان تشییع جنازه ابوعقله حمله کردند.

تیراندازان صهیونیست روز چهارشنبه در حمله به جنین در کرانه باختری، روزنامه نگار فلسطینی الجزیره را در حالی که کت پوشیده بود کشتند و علی الصمودی تهیه کننده این شبکه را زخمی کردند.

الجزیره گزارش داد که الصمودی صبح امروز به همراه مرحوم شیرین ابواکله در حالی که در حال پوشش خبری حمله نظامیان اشغالگر اسرائیل به جنین بودند از پشت هدف قرار گرفت.

دولت قطر نیز در بیانیه ای به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به دست ارتش اسرائیل واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

در همین زمینه، وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای کشته شدن شیرین ابوعقله خبرنگار شبکه الجزیره توسط افراد مسلح صهیونیست پس از این حادثه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ترور ابوعقله جنایت فجیع، نقض آشکار قوانین بین المللی و حمله به آزادی مطبوعات و رسانه ها است.

دیدگاهتان را بنویسید