تکنسین ها در شرایط فعلی کشور جهادگر محسوب می شوند



ایسنا/ خراسان رضوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرکس زمینه ایجاد فرصت شغلی برای جوانان را در کشور فراهم کند، قطعاً اقدامی جهادی انجام داده است، بنابراین من فناوران را در شرایط فعلی کشور نوعی جهادگر می دانم.

محمدعلی ذوالفیگل در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان که در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، گفت: تکنسین ها با استفاده از اندیشه و شجاعت خود به پیشرفت ایران کمک می کنند. تکنسین ها جهاد دیگری می کنند. در شرایط کنونی کشور مشکل اصلی کشور بیکاری است و همین موضوع زمینه ساز همه آشفتگی ها شد.

وی افزود: فناوران از ایده ها و ایده های خود برای جسارت و ایجاد احساسات در کشور استفاده می کنند. در بنگاه های دانش بنیان امکانات خوبی در اختیار افراد صاحب ایده قرار می گیرد. به شرکت های مبتنی بر دانش و فناوری توجه ویژه ای می شود تا جهادگران بتوانند در عرصه فعلی شغل ایجاد کنند. تکنسین ها برای حل بزرگترین مشکل کشور قدم برمی دارند. بنابراین حرکت و راه تکنسین ها را حرکتی جهادی می دانیم.

وزیر علوم تصریح کرد: جهاد فناوری مبتنی بر ایمان و اعتقاد است. از فناوران می خواهم که درگیر شوند و سعی کنند با استفاده از دانش خود ثروتی به دست آورند.

وی گفت: «ایجاد شغل برای تحصیلکردگان بسیار پرهزینه تر از ایجاد سواد کمتر است. به همین دلیل شرکت های دانش بنیان بهترین راه برای ایجاد فرصت های شغلی برای افراد با تحصیلات عالی هستند. پارک های علم و فناوری شاید منابع مالی خوبی برای شرکت های دانش بنیان نداشته باشند، اما می توانند بستر سخت افزاری مورد نیاز فناوران را فراهم کنند. باغ ها می توانند از شرکت های دانش بنیان مجوز بگیرند. وظیفه اصلی پارک های علم و فناوری پذیرش هسته های فناوری است.

وی گفت: پتانسیل های زیادی برای حوزه فناوری و نوآوری در خراسان رضوی وجود دارد که امیدواریم با انرژی و انگیزه مسعود میرزایی، مدیر جدید منطقه علمی و فناوری خراسان رضوی از این ظرفیت استفاده شود. رضا قنبری رئیس سابق پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در پارک علم و فناوری استان تلاش زیادی کرد و تلاش کرد پارک علم و فناوری خراسان رضوی را به عنوان پارک های نمونه کشور انتخاب کند.

وزیر علوم یادآور شد: انتقال مدیریت مانند به حرکت درآوردن مشعل المپیک است که می تواند زمینه رشد افراد بیشتری را فراهم کند تا بتوان از انگیزه های مختلف برای فعالیت در حوزه مدیریت استفاده کرد.

وی افزود: نوآوری در تبدیل ایده ها به فناوری بسیار مهم است زیرا از طریق نوآوری است که محصولات بی نظیری تولید می شود. برخی استدلال می کنند که شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات رقابتی مهم هستند. در حالی که شرکت های دانش بنیان به دلیل تولید محصولات غیررقابتی حائز اهمیت هستند، زیرا از طریق نوآوری محصولاتی تولید می شود که علم و فناوری منحصر به فرد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید