گزارش نماینده شادگان از وضعیت آب شرب شهرستان



ایسنا/ خوزستان نماینده شادکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب شرب در این شهرستان بر لزوم احتیاط و دوراندیشی در خصوص وضعیت تامین آب تاکید کرد.

حجت الاسلام مجید ناصر نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: متاسفانه راهکار اساسی و جدی برای حل این مشکل ارائه و اجرا نشده است. با پیگیری های فراوان پروژه آبرسانی غدیر به شادیکان رسید و قرار بود صد درصد این پروژه آب شرب شادگان تامین شود اما هم اکنون 50 درصد آب شهر از طرح غدیر تامین می شود.

وی با بیان اینکه مسیر آبرسانی در پروژه غدیر با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: اما مدتی است که خط لوله انتقال آب غدیر با مشکل و قطعی آب مواجه شده و مجبور به تغییر مسیر آب کارون شده است. رودخانه شور است، کم کیفیت است، آن را به غدیر اضافه کنید و به مردم بدهید. علاوه بر این نمی توانند شبکه آب را نگهداری کنند و شبکه خراب می شود.

نماینده شادکان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل جدی شادکان بحث آب شرب سالم است. متاسفانه با وجود وعده های مختلف همچنان مشکل آب آشامیدنی داشتیم. آبی که به عنوان آب آشامیدنی به شادیگان داده می شود، قابل شرب نیست و مردم باید از آب بسته بندی شده استفاده کنند، از تصفیه خانه ها آب بخرند و یا دستگاه تصفیه آب در منزل داشته باشند.

وی به مشکلات بهداشتی مصرف این آب اشاره کرد و گفت: استفاده از این آب برای شست و شو و استحمام باعث سوزش چشم و مشکلات پوست و مو می شود و حتی استفاده از آن برای شستشو نیز جایز نیست.

ناصر نژاد با تاکید بر تدبیر و تدبیر در خصوص وضعیت تامین آب، افزود: با توجه به خشکسالی وضعیت نگران کننده خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید