در بحث یارانه کل درآمد همه اعضای خانواده نباید به عنوان درآمد خانواده به حساب آید



رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره یکی از مشکلات نظام بهزیستی ایران گفت: در نظام رفاه اجتماعی کل درآمد همه اعضای خانواده درآمد خانواده در نظر گرفته می شود. بسیاری از دختران و پسران مجرد امرار معاش می کنند تا از خانواده های آینده خود حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، فاطمه قاسم پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای شفاهی گفت: در این ایام که شاهد تصمیم مهمی برای هدفمندی یارانه ها و لغو برخی یارانه های پنهان هستیم، باید زیرساخت هایی اجرایی شود. برای این برنامه مهم و حیاتی برای میهن». آماده سازی و اصلاح برای تحقق عدالت که هدف این پروژه است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره آماده سازی زیرساخت ها گفت: یکی از مهم ترین این زیرساخت ها بانک اطلاعاتی رفاه ایرانیان است. در بودجه 1401، مجلس مصوبات خوبی برای تأمین بودجه نوسازی این سیستم و کمک به اتصال آن به پایگاه های داده مختلف برای دقیق تر کردن آزمایش کلی دریافت کرد. تست جامع باید شفاف باشد، اما ناقص بودن این سامانه همراه با شفاف نبودن اندیکاتورها یا نادرست بودن برخی از شاخص ها ممکن است باعث ایجاد ابهامات جدی شود.

بهزیستی ایران کل درآمد همه اعضای خانواده را به عنوان درآمد خانواده به حساب نمی آورد

این عضو کمیته اجتماعی شورای یازدهم درباره مشکلات نظام بهزیستی ایران گفت: در این نظام کل درآمد همه اعضای خانواده درآمد خانواده محسوب می شود در حالی که بسیاری از دختران و پسران مجرد درآمد خود را به گونه ای برنامه ریزی می کنند. خانواده آینده را آماده کنید.» و اینکه درآمد را به عنوان درآمد لرد فامیل محاسبه کنیم، شاخص اشتباهی است و باید اصلاح شود. طبق قانون بودجه 1401، دولت قرار بود در صورت انصراف، ارز ترجیحی را با نرخ شهریور 1400 در اختیار مردم قرار دهد و وزارت کار نیز اقدامات لازم را برای نوسازی نظام رفاه اجتماعی ایران انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید