دلایل بازداشت مورا / دیدار رئیس جمهور با علمای اهل سنت / تاکید و انتقاد از اصلاح یارانه



دستگیری مورا پس از سفر به ایران / دیدار کلیدی با جمعی از علمای اهل سنت / اصلاح نظام حمایتی و … پربازدیدترین و پربازدیدترین موضوع سرمقاله سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن به شرح زیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، تحلیل ها حول محور دلایل دستگیری و علل آن می چرخد انریکه مورا و پلیس آلمان پس از سفر وی به ایران در حال ارتباط است و اخبار مربوط به آن مورد توجه افکار عمومی قرار دارد.

یک کارشناس امور بین الملل گفت: به نظر می رسد بازداشت موقت هماهنگ کننده مذاکرات وین، انریکه مورا، پس از بازگشت از تهران در فرودگاه فرانکفورت آلمان یک موضوع امنیتی بوده است.

حسن بهشتی پور با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ها مورا و دو نفر از همراهانش در فرودگاه فرانکفورت دستگیر و تلفن همراه و پاسپورت آنها ضبط و پس از 40 دقیقه آزاد شدند، ادامه داد: گویا می خواستند از محتوا مطلع شوند. از صحبت ها.فکر کنم اطلاعاتی روی موبایل این افراد هست.از صحبت های روزهای گذشته تهران.

سخنان آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی دیگر از علمای اهل سنت امروز با جمعی از علمای اهل سنت دیدار کردند.

رئیس جمهور در بخشی از این دیدار به رشد جریان های تکفیری در منطقه اشاره کرد و گفت: باید مشتاق تاثیر افکار تکفیری و سلفی در کشور باشیم. شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند و هر دو ضد وحدت در جهان اسلام هستند، در حالی که وحدت استراتژی جمهوری اسلامی ایران است نه تاکتیکی.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئيس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد کمک هزینه معیشت یک ماهه را به حساب کلیه افرادی که تا یک ماه قبل یارانه دریافت کرده‌اند اما در این مقطع یارانه دریافت نکرده‌اند واریز کنند. و درخواست تجدید نظر در طبقه بندی فعلی را داشتند.

همچنین معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از تخلفاتو مردم با تماس با شماره 135 خواستار گزارش تخلفات فروشندگان پس از گرانی شدند.

محمدعلی اسفنانی مهم ترین تخلفات را از جمله گرانی، بی رویه فروشی کالای تقلبی، امتناع از عرضه، بیع اجباری و احتکار را از دیگر مصادیق تخلفی که با آن برخورد می شود اشاره کرد و مردم در صورت مشاهده با سامانه 135 تماس بگیرند. از آنها

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف وی در ادامه سخنان خود بر تسریع در روند اجرای قانون استفاده از اوراق الکترونیکی کار برای تامین کالاهای اساسی زندگی توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد: اقتصاد مردمی یکپارچه شده است و مردم باید اطمینان حاصل کنند که همه مسئولان کشور در تمرکز همه نهادها به ویژه بر حفظ قدرت خرید مردم است که آرامش زندگی را آفرید و به فضل خداوند متعال تمامی اقدامات در جهت تحقق این هدف انجام خواهد شد. همكاري با دولت در اجراي دقيق اين قانون وظيفه آنان است و به ويژه نمايندگان حوزه انتخابيه خود مي توانند با نظارت و نظارت دقيق، دستگاه هاي اجرايي را در رفع نواقص احتمالي ياري كنند.

رئیس مجلس وی در پاسخ به اظهارات محسن زنگنا درباره حمایت از بازماندگان گفت: مشکلاتی وجود دارد و برخی هنوز حمایت نشده اند، اما مردم اطمینان دارند افرادی که باید حمایت شوند، حمایت خواهند شد. باید سریعا تعمیرات لازم انجام شود و یارانه به آنها داده شود.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده سینگار نیز خواستار اعطای تسهیلات به نیازمندان واقعی شد. قالیباف وی در پاسخ گفت: کمک معیشت با سقف های مشخص شامل تمام رده های اعشاری به جز دهم می شود. برخی حقوق معوقه خود را از دست دادند.

سید جلیل میرمحمدی بازیگر تفت و میبد وی همچنین از رئیس جمهور خواست به آمارهایی که باعث قطع یارانه برخی افراد شده اعتماد نکند و به همه کسانی که 45 هزار تومان سود دریافت کردند، مزایای جدید پرداخت کند.

و همچنین ملاقات با معین الدین السعیدی نماینده مردم چابهار وی همچنین در تذکر شفاهی تاکید کرد: وضعیت نظارتی مجلس ایجاب می کند که با وجود نگرانی هایی که به وجود آمده، کالاهای اساسی با نرخ شهریور 1400 به دست مردم برسد.

سایر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

بهبود روش های پرداخت کمک های معیشتی

در بحث یارانه کل درآمد همه اعضای خانواده نباید به عنوان درآمد خانواده به حساب آید

حذف برخی از خانواده ها از دریافت حمایت قابل قبول نیست

در تامین و تولید کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد

دولت نباید اجازه دهد اقلام دیگر گران شود

دولت باید ضوابط پرداخت تسهیلات به افراد را مشخص کند

معیشت مردم خط قرمز دولت و مجلس است

حذف برخی از خانواده ها از دریافت حمایت قابل قبول نیست

تراز بودجه خانواده را نشان دهید

آقای رئیس جمهور، مراقب مشتریان خود باشید

تنظیم تحریم ها باید از تضییع حقوق مردم جلوگیری کند

مردم مناطق دوردست مرزی هیچ یارانه ای دریافت نکردند

محاسبه درآمد فرزندان به هزینه کل خانواده اشتباه است

تراکنش‌های درآمدی برای طرح توزیع پشتیبانی کارشناسی نشده است

***

معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح امروز به همراه تعدادی از مدیران کل این وزارتخانه از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی بازدید کرد.

علی باقری وی در حاشیه این سفر گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم جدیت در روند مذاکرات و انجام تعهدات بین المللی از جمله موضوع دستیابی به توافق برای رفع تحریم ها، «به ایران اعتماد ندارد». دشمن» و «عدم اتکا به بیگانگان» برای مصونیت از تحریم ها و مصمم، عقلانیت انقلابی ایجاب می کند که با بی اعتمادی به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان، از تمام ظرفیت های عرصه دیپلماسی برای تامین منافع ملی استفاده کند.

تغییر تاریخ آزمون سراسری نیز یک هشدار است نماینده مردم پردیسکان و کاشمر در مجلس شورای اسلامی این وزارت علوم بود که مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام جواد نقبین در بیانیه‌ای گفت: فرصت طلایی داوطلبان آزمون سراسری 2 تا 3 ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون است. برای شرکت در کنکور سراسری این هفته.” اردن در حالی که طبق قانون مصوب سال 95 مجلس نمایندگان و همچنین مصوب 1375 هیأت وزیران، در صورت تغییر در منابع و عناوین یا تاریخ آزمون سراسری، باید از یک سال قبل به داوطلبان اطلاع داده شود. .

* گزارش کامل جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) برای جلسه علنی امروز (یکشنبه) 25 اردیبهشت 1401 مجلس شورای اسلامی قابل مشاهده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید