هدف از طرح دموکراتیزاسیون «قطع ید» مفسدان است



عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هدف از اجرای طرح عوام فریبی پرداخت یارانه برای کوتاه کردن دست دلالان، قاچاقچیان و خرابکاران اقتصادی از جیب مردم بود، دیگر اینگونه نیست. اسمش «جراحی» است، اما «ید بریدن» باید بگوییم که می‌خواهیم دست دزد را نه در نمایش، بلکه در واقعیت قطع کنیم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، با اشاره به اقدام دولت در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه کالاهای اساسی گفت: در مجلس با اشتباهات متعددی مواجه هستیم که یکی از آنها بحث حذف ممتاز است. ارز؛ در چنین شرایطی این موضوع مطرح می شود و ما اصلا چنین تصمیمی نداریم، اما آنچه وجود دارد، طرحی در دولت در چارچوب مصوبات مجلس شورای اسلامی است که طی آن تغییراتی صورت خواهد گرفت. در مجلس شورای اسلامی.روش پرداخت یارانه.

وی با تاکید بر توزیع هدفمند یارانه ها بین مردم، تاکید کرد: مردم همیشه گلایه دارند که یارانه به نام مردم پرداخت می شود اما این حمایت ها به دست آنها نمی رسد و عدالت در توزیع حمایت ها وجود ندارد.

و نماینده زنجان و طارم در مجلس افزود: در گذشته تمام یارانه های مردم به واردکنندگان یا دلالان تعلق می گرفت اما امروز تصمیم گرفته شده که این یارانه به مردم پرداخت شود. بر این اساس وقتی فردی برای خرید نان به نانوایی می رود، یارانه نان بلافاصله به حساب نانوا واریز می شود. این در راستای رعایت انصاف در پرداخت مزایا است.

باقری با اشاره به دشواری‌های پیش روی اجرای طرح عادلانه توزیع یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که دولت‌های گذشته برای اجرای چنین طرحی اقدام جدی نکردند، سختی‌هایی است که با آن مواجه بودند، زیرا اگر کار آسانی بود، اکنون همه این کار را انجام می‌دادند و این سختی منجر به اجرای ناقص طرح می‌شود و نمایندگانی که وظیفه مشاوره به مردم برای رساندن و پیگیری دغدغه‌هایشان را دارند، قاطعانه از این دولت عزیز در اجرای سیاست‌های خود حمایت می‌کنند.

وی در خصوص استفاده برخی از مسئولان برای برنامه ریزی برای توزیع عادلانه یارانه ها برای کالاهای اساسی، با بیان اینکه «استفاده از این اصطلاحات نادرست است»، گفت: «عدالت» بهترین واژه برای ما دولتمردان است. برای جمهوری اسلامی باید ایجادش کنید. وقتی حمایت به دست قاچاقچی و دلال می رسد و هیچ روستایی از آن سود نمی برد و این طرح توسط روستائیانی که از حمایت آنها بهره مند هستند نیز محقق می شود، این جراحی است یا عدالت؟

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هدف از اجرای طرح تعمیم پرداخت یارانه ها، کوتاه کردن دست دلالان، قاچاقچیان و خرابکاران اقتصادی از جیب مردم باشد، دیگر اینگونه نیست. “جراحی” نامیده می شود، بلکه “بریدن ید”. فرض کنید می خواهیم دست دزد را نه در نمایش، بلکه در واقعیت قطع کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه دولت آمادگی اجرای چنین طرحی را دارد، گفت: ظرفیت چنین کاری در همه دولت ها از جمله دولت سیزدهم وجود دارد، اما مهم این است که باید اراده کافی و تلاش فراوان در بین دولتمردان وجود داشته باشد. و مسئولان اجرایی وقت مناسبی را برای این قضیه اختصاص دهند.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی قبل از اینکه دولت اقداماتی برای اجرای طرح مردمی سازی انجام دهد خواستار اجرای این طرح شد. حال با توجه به اینکه هم دولت ظرفیت دارد و هم دولت سیزدهم ظرفیت اجرای آن را دارد، خواسته ما این است که دولت سیزدهم یارانه را دقیقا سر سفره مردم بگذارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید