چه سینماهایی هستند که سازمان سینمایی با درخواست راه حل موافقت می کند؟ خبرگزاری مهر، اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی بنیاد امور سینمایی، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی وزیر ارشاد درباره دستورالعمل انحلال سالن های بلااستفاده گفت: فیلم در نظر دارد اسفندماه آینده آن را تصویب کند. 13994 در هیأت وزیران مقرر شد که بر اساس آن دستورالعمل آن زمان توسط شرکت سینمایی تهیه و سپس با تصویب و ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل تنها صاحبان سینماهایی که حداقل یکی از سه شرط مندرج در دستورالعمل را دارا باشند، درخواست کتبی خود را به موسسه سینمایی ارائه می کنند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات فیلم گفت: درخواست های ارسالی به بنیاد سینمایی و سایر دستگاه های مسئول بررسی و ارزیابی می شود. این درخواست به تایید هیئت طراحی و در صورت مطابقت درخواست با نظر مدیران تصفیه می رسد و برای انجام سایر مراحل به اطلاع مالک می رسد.

آشنا گفت: تصویب این شورا به معنای تغییر کاربری آن فضا نیست و برای تغییر کاربری باید مراحل قانونی خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود. در بسیاری از موارد، املاک سینما واجد شرایط این تغییرات نیستند و پس از انحلال سینما، تا زمانی که مجوزهای لازم را نگرفته اند، نمی توانند در سایر کاربری های فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: سینماهای دولتی یا دولتی و یا گروه هایی که زمین های آنها منابع دولتی یا عمومی غیرقابل نقدینگی را تامین می کند و قابل تبدیل و توسعه به سینما با همین ظرفیت یا بیشتر است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح آنچه از سوی اعضای انجمن سینماگران منتشر شده است، توضیح داد: در شورایی که در اواسط دهه 1400 بر اساس دستورالعمل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و در بررسی شرکت کرد. درخواست دعوت شد. اما علیرغم محتوای مصاحبه، هیچ اتحادیه ای در مقام دریافت درخواست و موافقت یا مخالفت با آنها نیست و تمامی درخواست ها مستقیماً توسط سازمان سینمایی و سمعی و بصری دریافت می شود.

آشنا تاکید کرد: فهرست منتشر شده به عنوان متقاضیان انحلال کاملا نادرست است و متقاضیان احتمالی انحلال عمدتاً سینماهای تعطیل و متروکه هستند که اغلب به دلیل مشکلات مربوط به انحصار وراثت، ابهام در مالکیت یا عدم دسترسی به کلیه واقعیات موفق بوده اند. شرکای ملکی.” اپلیکیشن در بنیاد سینمایی ثبت نشده است.

وی گفت: درخواست قانونی فیلمسازانی که تمامی شرایط لازم را ارائه کرده و مدارک خود را ارائه کرده اند پس از اتمام مراحل کارشناسی بررسی و در صورت تایید شورا نتیجه اعلام می شود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی وزیر علوم گفت: شورا تاکنون تنها با انحلال و پایان فعالیت سه سینمای اروپایی (واقع در خیابان الجمهوری)، فولاد (واقع در الجوادیه) و جدید موافقت کرده است. عصر (واقع در خیابان طالقانی) که مورد تایید قرار گرفته است.هم اکنون در زمان تصویب است.” پس از اطلاع به مالکان اعلام شد و خبر جدیدی نیست. هر سه سینمای مذکور متعلق به بخش خصوصی بوده و دارای شرایط مقرر در استانداردهای مصوب می باشند.

آشنا گفت: مقررات مربوط به انحلال سینماها با هدف رعایت حقوق مالکیت سینماداران و تاکید بر امنیت سرمایه گذاری در ساخت سینماها است. در بسیاری از موارد و بر اساس سفارشات ثبت شده، راه حل بخشی از روند توسعه و نوسازی تئاتر است. به عنوان مثال در یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی با همکاری کلیه دستگاه های مسئول شهرستان و بخشداری و سازمان سینمایی با حل دو سینمای متروکه برای استفاده انفرادی، مجتمع های مدرن با 9 سالن و امکانات فرعی متناسب با نیازهای شهری. سینمای فعال در دست اجراست.

وی تصریح کرد: تعداد پروژه های عمرانی و عمرانی سینماهای کشور به بیش از 100 مورد رسیده است و بیش از 200 مورد از جمله پروژه های در دست بررسی نسبت به تعداد سینماهای فعال (حدود 360 گروه در کشور) در حال پیگیری است. ). کل کشور) نرخ رشد قابل توجه است.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی وزیر علوم گفت: با توجه به عمر طولانی برخی از سینماها، تغییر بافت شهری در برخی مناطق و همچنین تعداد درخواست فیلتر تک رقمی کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. تغییر در انتخاب و سلیقه مخاطبان سینما.»

آشنا گفت: البته نهاد سینمایی نسبت به سریال هایی که متعلق به اهالی سینما و اهالی آن است یا از جایگاه فرهنگی خاصی برخوردار است بی تفاوت نخواهد بود، اما در مورد سینماهای خصوصی در نهایت صاحبان آن هستند. آنهایی که مجبورند تصمیم گرفته شده و این آیین نامه مطابق قانون است.» او به آنها احترام خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: از عموم فعالان عرصه نمایشگاهی درخواست می شود از طرح موضوع انحلال سینماها به عنوان ابزار تبلیغاتی خودداری کنند و به مشکلات سینما توجه کنند.

قائم مقام گفت: تاثیر اپیدمی کرونا بر تمامی مشاغل و صنف‌ها مشخص است و سینماها نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر متحمل خسارات سنگینی شده‌اند، اما برای عموم روشن است که تبدیل سینما به سندیکایی از آن استفاده می‌کند. ” توسعه فناوری و مطالعات فیلم، دیگر به معنای رفع مشکلات ناشی از کرونا نیست و ممکن است هزینه های اضافی را به مالک تحمیل کند.

آشنا گفت: در نهایت اتحادیه های صنفی نیز می توانند با هم افزایی و تعامل، انتشار مطالب کذب و فضاسازی غیرواقعی با واقعیت ها، زمینه را برای کاهش خسارات و بازگشت سینماها به شرایط رونق پسابرجام خود فراهم کنند. که نشان دهنده رشد چشمگیر سرمایه است. چیدمان و ساخت سینماها ناسازگار است.

دیدگاهتان را بنویسید