اقدام جدید برای سایپا گنجانده می شود



رئیس سازمان خصوصی سازی از نامه سایپا مبنی بر تغییر اسناد به منظور عرضه سهام این شرکت به بازار سرمایه خبر داد و گفت: این بدان معناست که وزارت صمت در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری اسناد و مدارک، اقدام کرده تا به دری به سوی رستگاری باز خواهد شد.” این شرکت ها را واگذار کنید.»

حسین قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان اینکه واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در حال پیگیری است، اظهار کرد: وزارت صمت به شدت به دنبال ادغام و فروش سهام داخلی خودروسازان سایپا و ایران خودرو است. از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی تاکید دارد که این فرآیند باید در سیستمی انجام شود تا سهم دولت و سهام سازمان های مردم نهاد در قالب بلوک ارزش داشته باشد تا خریدار مشتاق مشارکت در این امر باشد. حراج

وی ادامه داد: احتمالا در هفته های آینده تفاهمی بین وزارت صمت و وزارت اقتصاد و سایرین صورت خواهد گرفت که در آن میزان سهام دولت و اصل سهام دولت در خودروسازان مشخص شود. البته چند روز پیش نامه ای مبنی بر تغییر گارانتی سایپا صادر شد. یعنی در عمل وزارت صمت بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر انتقال اسناد عمل کرده است تا امکان واگذاری این شرکت ها فراهم شود. اگر این اتفاق بیفتد 17 درصد از سهام سایپا و حدود 5 درصد از سهام ایران خودرو واگذار می شود که در واقع سهم دولت است اما در مجموع سهام سایپا بیشتر است.

بر اساس این گزارش، وزیر صمت حدود یک ماه پیش موضوع واگذاری سهام شرکت های «سایپا» و «ایران خودرو» را مطرح کرد و چندی بعد رئیس سازمان خصوصی سازی سه شرط را برای تحقق این موضوع ضروری دانست. این سازمان از آزادسازی سهام دولت در ضمانت نامه های بانکی، اختصاص سهام داخلی به خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکت ها، تجمیع سهام صندوق بازنشستگی دولت، سهام داخلی خودرو خبر داد. تولیدکنندگان و ایران خودرو و سهام دولتی سایپا را برای عرضه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید