طولانی شدن پایان مذاکرات کار را دشوارتر می کند



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، جوزف بورل شامگاه شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که با حسین امیرعبداللهیان درباره مسائل فوری دوجانبه و اقدامات بعدی برای ازسرگیری اجرای برجام گفتگو کرده است.

وی بر ادامه تلاش ها برای از سرگیری اجرای توافقنامه سال 94 تاکید کرد و افزود: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، پایان مذاکرات دشوارتر می شود.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها که از پنجم آذرماه سال گذشته آغاز شده بود، در 20 اسفند 1393 به پیشنهاد هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد مرحله نفس گیری شد و مذاکره کنندگان برای رایزنی های سیاسی به پایتخت های خود بازگشتند. .

ایالات متحده مدعی است که اگر ایران خواهان برداشته شدن تحریم ها پس از توافق هسته ای 2015 است، باید به نگرانی های آمریکا در خارج از آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیدگی کند.

دولت بایدن که مدعی اتخاذ رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل است، تاکنون هیچ اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود انجام نداده است.

اکثر کشورهای درگیر در مذاکرات می‌خواهند مذاکرات سریع‌تر به نتیجه برسد، اما توافق نهایی در انتظار تصمیم‌گیری سیاست ایالات متحده در مورد چند موضوع کلیدی باقی مانده است.

حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل با اشاره به جدیت جمهوری اسلامی ایران در یک توافق قوی و پایدار، تصریح کرد: تهران نیت خیر و اراده لازم را برای دستیابی به توافق نهایی در وین دارد.

دیدگاهتان را بنویسید