در انظار عمومی، اعمال غیرقانونی با خودکشی یا جهل تفاوتی ندارد



قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور گفت: در کشور ما در بسیاری از جاهای دیگر شاهد کاستی ها، تبعیض ها و نابسامانی ها هستیم اما همه این کاستی ها به شرطی که مردم ببینند کشور به بهشت ​​خرابکاران و هیچکس تبدیل نشده است. کار و ثروت اندوزی گم شده است ما هیچ مسئولیتی را تحمل نمی کنیم.

عباس موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه مسئولان باید تکلیف قانونی خود را بدانند و از جزئیات وظایف قانونی خود اطلاعی نداشته باشند، گفت: آنچه رئیس قوه قضائیه گفته کاملا درست و درست است. اما دو واقعیت تلخ در این بیانیه وجود دارد، اول اینکه قوه قضاییه کشور دارای کاستی های سیستماتیک در سیستم اداری و قضایی کشور است و دوم عزل و سلب حق رای مسئولین تعاملات زیانبار ناشی از هرج و مرج. اعتراف رئیس قوه قضائیه در سخنانش دلگرم کننده شجاعت است، اما عدم پیگیری این ماجرای تلخ و اعمال مفاهیم و پیامدهای قانونی بر این ناهنجاری، ارزش این سخنان شجاعانه را بی ارزش می کند و سپس تبدیل به آنتی بیوتیکی پر کننده بدن می شود و در صورت آلوده شدن، تزریق می شود. کما اینکه در سال های اخیر مقام های ارشد کشور بارها بحث استاندارد شکنی و قانون گریزی در مناطق تحت سیطره خود را مطرح کرده اند، اما این پرونده پیگیری نشده و نتیجه آن انباشت تخلف و تخلف بوده است. تخریب حجم زیادی از سرمایه های کشور

از دید عموم، اعمال غیرقانونی با سوء نیت یا جهل تفاوتی ندارد

وی اظهار داشت: ارتکاب تخلف عمدی و آگاهانه و سلب مسئولیت از ارتکاب تخلف و قانون شکنی بدون اراده و جهل در نتیجه از نظر آثار زیانبار و از نظر مسئولیت در پذیرش تخلف تفاوتی ندارد. افعال شکستی، به ویژه در حوزه اقتصادی، از روی مسئولیت سوء یا ناآگاهی از انجام صحیح مسئولیت و بروز رفتار قانونی انجام می شود. دلیل اصلی بی اعتمادی جامعه و از دست رفتن سرمایه های ارزشمند حمایت و اعتقاد عمومی، مشاهده رفتارهایی است که بسیاری از مسئولان به دلیل عدم درک مسئولیت محول شده و قوانین حاکم بر آن از خود بروز می دهند. طبیعی است که اگر علم یا سوء نیتی در وقوع این فعل و انفعالات وجود داشته باشد، رفتار مجرمانه و قابل تعقیب است، هیچ ابهامی وجود ندارد. در بین کلیه احکام کلی، حکم ماده 11 قانون مسئولیت مدنی روشن و بدون ابهام است.

قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور ادامه داد: در ماده 11 قانون مسئولیت مدنی آمده است: کارکنان دولت، شهرداری ها و مؤسسات تابعه که در انجام وظایف خود عمداً یا در اثر قصور موجب ضرر و زیان اشخاص می شوند، کارمندان شخصی هستند. جبران خسارت را بر عهده دارد ولی گاهی خسارات وارده مستند به اقدامات آنها نیست و مربوط به ایرادات تجهیزات ادارات و مؤسسات مذکور می باشد که در این صورت جبران خسارت به عهده اداره یا مؤسسه مربوطه می باشد ولی در مورد حاکمیت دولت، اگر اقدامی انجام شود و ضرر دیگری به بار آورد، نخواهیم کرد دولت مجبور به پرداخت غرامت است.

این وکیل دادگستری گفت: مسئولیت مشابه قضات در اصل 171 قانون اساسی و ماده 30 قانون نظارت بر رفتار قضات نیز پیش بینی شده است و منشأ این خسارت تقصیر قاضی است و قاضی باید خود را جبران کند. در غیر این صورت دولت مسئول جبران خسارات نامناسب وارده به قربانی از طریق تحقیقات قضاوت نادرست یا ناعادلانه است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مسئولیت مدنی، قانونگذار تنها به مسئولیت سازمانی اشاره نمی کند، تصریح کرد: هر فعل و واکنش زیان آور، مسئولیت شخصی متخلف را به همراه دارد و باید با پیگیری و طی مراحل، خسارت وارده را جبران کند. روند تحقیقات…» قوانین بعدی انواع مسئولیت های دولت و مجریان مناسب از قبیل کیفری، مدنی، اخلاقی، حرفه ای یا انتظامی را مشخص می کند و در همه نظام های حقوقی مشترک است، اما این نوع یا برخی از آنها تنها توسط تعدادی از مقامات نقض می شود. در این سال‌ها اتفاق افتاده است که بسیاری از مسئولان فاسد و متخلف از تحمل عواقب فاسد خود با هر شکل و مزاحمتی مانند نظام ورزش اجتناب کرده‌اند.

چرا از وزیر ورزش درباره تخلفات سوال نشد؟

موسوی در اظهاراتی با بیان اینکه حدود 12 سال به موازات قوه قضائیه در دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور در فدراسیون فوتبال خدمت کرده است، گفت: میلیون ها دلار از سرمایه کشور را از دست داده ام. توسط فاسدها.” . مثلاً قرارداد ویلموتس، سپس مربی تیم ملی، یا فساد و روند ناسالم جذب مربی و بازیکن در تیم های مطرح دولتی را در نظر بگیرید، جایی که در دنیا در دو تیم برتر کشور به مدت یک سال، فقط سه مربی می گیرند. پرداخت گزاف با خسارات مرتبط لینک معادل دستمزد مربی حرفه ای دیگر این درآمد برود؟در دادگاه به جای آن 400000 دلار به او داد.ماموران وزیر باشگاه در عملیاتی مرموز و نامعلوم پولی را به خزانه باشگاه ریخته و چندین برابر آن را مطالبه می کنند.چرا وزیر سابق ورزش مورد اعتراض و بازجویی قرار نگرفت. این همه رفتار بد در مجتمع مورد نظر؟

وی افزود: در شرایطی که حدود 100 هزار یورو به یکی از مربیان مطرح یعنی آقای استراماچونی مربی تیم استقلال پرداخت کرده بود، می شد از آن استفاده کرد، پس چرا به دلیل رفتار مشکوک استقلالی ها قرارداد را ترک کرد؟ مسئولان و پیمان شکنی و حالا 20 برابر آن بدون ادعای کی خدمت می کند، قوه قضاییه باید شجاعانه آن مقام نالایق را احضار کند و این همه هزینه را به او تحمیل کند، سازمان بازرسی حقایق زیادی را درباره این تخلفات فاش کرده است، اما در نیمه راه ماجرا چرا شد. من فکر می کنم 30 سال در قوه قضائیه خدمت کردم، تاریخ از قضاوت این همه تخلفات ناتوان است. محسنی اژه ای.

در نهایت قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور گفت: در کشور ما در بسیاری از جاهای دیگر شاهد کمبودها، تبعیض ها و نابسامانی ها هستیم، اما همه این کاستی ها به شرطی که مردم ببینند کشور به بهشت ​​خرابکاران تبدیل نشده است و هرکسی که مسئول یک خلاف قانون باشد. عمل کن.» انباشت ثروت بدون مسئولیت قابل تحمل نیست. جهل به قانون و اطاعت از امر خلاف قانون رافع مسئولیت نیست و برای هیچ مقام معارضی جایز نیست از تحمل عواقب اعمال زیانبار خود امتناع ورزد و امید است اظهارات رئیس کل دادگستری اینگونه باشد. به نظر می رسد. در دنیای واقعی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید