دیدار وزیر بهداشت با رئیس جمهور سوئیس/ نامه ای در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدحسین نیکنام از برگزاری هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت از اول تا هفتم خرداد ماه سال جاری با حضور بیش از 190 نفر از اعضای این سازمان در ژنو. موضوعات اصلی مورد بحث در این مجمع عمومی، دسترسی به پوشش همگانی سلامت، بهبود کمی و کیفی خدمات بهداشتی فوریت ها و همچنین سلامت بهتر با آسایش بیشتر است.

وی افزود: در این نشست در زمینه بیماری های مهم غیر واگیر با موضوع (پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر)، موضوعات مرتبط با دیابت، سرطان رحم، سلامت روان، صرع (صرع)، بیماری های ناشی از مصرف دخانیات ، بیماری های دهان و دندان و چاقی و در زمینه بیماری های عفونی به موضوعاتی مانند ایدز، هپاتیت، سل، مننژیت، آنفولانزا، فلج اطفال و مقررات بین المللی بهداشت پرداخته خواهد شد.

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزیر بهداشت در مجمع عمومی درباره مسائل بهداشتی سخنرانی خواهد کرد و همچنین اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم و از قطعنامه مربوطه حمایت می کند، افزود: در این سخنرانی ضمن برشمردن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در جنگ با کووید 19 به ویژه با تاکید بر اینکه اگرچه این دستاوردها علیرغم اعمال تحریم های سرکوبگرانه علیه کشورمان به دست آمده است، اما جمهوری اسلامی ایران به اصول استقلال جمهوری اسلامی پایبند خواهد بود. جمهوری در همه زمینه ها از جمله بهداشت.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت فرصت مناسبی برای دیدارهای دوجانبه است. وی گفت: اولین دیدار وزیر بهداشت کشورمان در این مجمع، دیدار با رئیس جمهور سوئیس خواهد بود.

نیکنام گفت: وزیر بهداشت همچنین با وزرای بهداشت قطر، عمان، سوریه، هند، کوبا، پاکستان و لبنان دیدار و درباره همکاری های مشترک در حوزه های بهداشت، درمان و آموزش گفت وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید