سرمایه گذاری 554 هزار میلیارد ریالی در سکوت در کردستان / با اجرای طرح های پرداختی 6 هزار نفر شغل ایجاد می کنند.


بختیار خلقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کردستان، پنج پروژه پرداختی را مربوط به فولاد بیجار، فولاد غروف، طرح طلای سقیس، پتروشیمی بعثت بیجار و احیای آهن کوروت عنوان کرد. نهاد ریاست جمهوری گفت: ارز و اعتبار مورد نیاز این پروژه ها در سفر رئیس جمهور به استانداری تامین می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اقلیم کردستان گفت: پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی در بسران با سرمایه گذاری 554 هزار میلیارد ریال معادل 2 میلیارد دلار با اشتغال 6 هزار و 100 نفر در حال انجام است. . مجتمع صنعت، معدن و تجارت کردستان.

وی با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری در سال جاری به عنوان «تولید، دانش و اشتغال زایی» تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر مقوله دانش بنیان و اشتغال زایی تاکید زیادی داشته اند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اقلیم کردستان، سازمان‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ظرفیت علمی هستند و در این راستا لازم است واحدهای دانش در منطقه در قالب یک منطقه‌ای تعریف و تبیین شوند. ستاد و نهادینه سازی اهداف و سیاست های دانش محور.

وی همچنین تحقق اشتغالزایی را از اهداف اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت در اقلیم کردستان عنوان کرد.

خلیقی به تدوین اهداف و برنامه های عملیاتی در حوزه دانش و اشتغال زایی برای مجتمع صنعتی، معدنی و تجاری استانداری اشاره و عنوان کرد: محورهای توسعه صنعت، ترویج و حمایت از صنایع کوچک و توسعه صنایع صادرات محور است. تعیین اولویت ها و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد از اهداف و برنامه های عملیاتی صنعت و معدن در حوزه دانش و اشتغال.

وی افزود: نمایشگاه توانمندی های واحدهای تولیدی کوچک با هدف معرفی توانمندی ها و تولید صادراتی در استانداری به مدت 5 روز در محل دائمی نمایشگاه های سنندج برپا شد.

به گفته خالقی، این سازمان به منظور توسعه صنایع صادرات محور با درج واحدهای تولیدی فعال در حوزه صادرات، با هماهنگی عامل توسعه صادرات استان و معرفی ایرانیان، از مشوق صادراتی از دو صادرکننده منتخب استان برخوردار خواهد شد. سازمان توسعه تجارت.

احیای 62 واحد صنعتی در کردستان برای چرخه تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اقلیم کردستان تعداد واحدهای صنعتی این منطقه را 987 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 165 واحد بیکار هستند.

خلیلی تصریح کرد: با حمایت بخشداری فرمانداری 62 واحد صنعتی راکد آماده بهره برداری، بهره برداری و بازگشت به چرخه تولید هستند.

وی افزود: همچنین 103 واحد صنعتی در استانداری از چرخه تولید خارج شدند.

حضور 134 واحد معدنی غیرفعال در کردستان

وی همچنین توسعه بخش معدن را از دیگر برنامه های صنعت، معدن و تجارت در استانداری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 342 واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد 200 واحد فعال و هشت واحد هستند. و 134 واحد غیرفعال در دست آماده سازی است.

خلقی با اشاره به اینکه 18 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد، افزود: طلا، سنگ آهن، باریت، مرمر، فلدسپات، نمک، پوکه، سنگ قربانی، سیلیس، گرانیت و آهک از مهمترین کانی های کردستان هستند.

زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی را به منظور جلوگیری از خام فروشی، توسعه و تکمیل زیرساخت های معدنی و راه های معادن از محل جذب منابع دولتی و تکمیل عملیات اکتشاف و هوانوردی ژئوفیزیکی ایجاد کرده است. در مناطق امیدوار کننده

خلیقی با اشاره به اینکه سال گذشته 803 میلیارد تومان از سنگ معدن دولتی معادن استان دریافت و به حساب خزانه کشور واریز شده است، تاکید کرد: بر اساس قانون معادن 15 درصد از این منابع باید از طریق سازمان برنامه و بودجه به کشور بازگردانده شود. هزینه های زیربنایی و جاده های منتهی به استان.

وی با اشاره به پیگیری های سازمان صنعت، معدن، تجارت و زمین شناسی استان گفت: از 20 اردیبهشت ماه پرواز ژئوفیزیک هوایی منطقه دواندیر را آغاز کردم که در این راستا پس از پرواز ژئوفیزیک هوایی و آماده سازی پروازهای هوایی ژئوفیزیکی منطقه دواندیر. نقشه ها و مطالعات مربوطه لازم پس از یک سال، امیدوارکننده ترین نقاط معدنی در منطقه و اکتشاف آن برای تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت منطقه کردستان افزود: پرواز ژئوفیزیک در منطقه سقز و گروه انجام شد.

وی تکمیل و توسعه بازار پایانه‌های صادراتی، توسعه روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق، ساماندهی شرکت‌های توزیع، حمایت از مشاغل خانگی و تکمیل و راه‌اندازی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سنندج را به عنوان گفت‌وگوکننده برشمرد. توسعه تجارت در استان.

خلیلی افزود: کردستان برای صنعت و معدن در راستای تحقق شعار سال با برشمردن تمامی توانمندی ها، استعدادها، امکانات صنعتی، معدنی و تجاری از طریق اجرای طرح برنامه ریزی شهرستان و فرمانداری، برنامه های لازم را در سال جاری تدوین خواهد کرد. .

وی به تعهد اشتغال پارک صنعت و معدن در کارگروه اشتغال استان در سال جاری با 9 هزار و 982 نفر اشاره کرد.

خلجی با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و راهبردهای کلان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و برنامه‌های شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها، گفت: کسب‌وکار و شفاف‌سازی در سامانه‌های وزارت صمت، بازنگری در عملیات و خدمات وزارت صمت تحت یک سیستم، گسترش و تقویت سیستم مدیریت زنجیره تامین و مشارکت در سازوکارهای تامین مالی و توسعه متوازن منطقه بر اساس آمایش سرزمین، سازوکارهای بازار و تنظیم قیمت) یکی از راهبردهای اصلی وزارت صمت

وی چهار طرح تامین مالی صورتحساب الکترونیکی، معرفی قیمت تولیدکننده و مصرف کننده محصولات تولیدی و کنترل کالاها در چارچوب سامانه تجارت را از پروژه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

انتهای پیام/85/2330


دیدگاهتان را بنویسید