نکات مهم در کشت تجاری مریم گلی را باید بدانید


پرورش گل های زینتی از گذشته تاکنون مورد توجه بوده است. گل های زینتی معمولاً از ریزوم تکثیر می شوند. بنابراین روش پرورش متفاوتی دارند. گل مریم یکی از معروف ترین و خوشبوترین گل های زینتی است که با رنگ سفید و گل های کوچکش در میان دیگر گل های زینتی متمایز است. این گل عطر بسیار خاصی دارد و قابل مقایسه با هیچ گل دیگری نیست.

اهمیت پرورش مریم گلی

Polianthes tuberosa اولین بار توسط کاشفان مکزیکی در اوایل قرن شانزدهم کشف شد. این گل ابتدا در اسپانیا مشاهده شد و سپس به صورت تجاری در فلوریدا و خلیج تگزاس رشد کرد.

مریم گلی عطری است شیرین و تند. امروزه این عطر در صنعت عطرسازی بسیار محبوب است. البته استفاده از این گل در عطرسازی سابقه طولانی دارد. این نوع گل های تزیینی در مجالس عروسی و تبریک نیز طرفداران خود را دارند. به این گل ها شکل دهید و شکل دهید تا بتوان آنها را تزیین کرد و در فضاهای مختلف استفاده کرد.

مریم گلی گیاهی یک ساله است که در گونه های مختلف رشد می کند. در واقع این گل در برابر سرما مقاوم نیست. بنابراین باید محیط مناسبی برای کشت و نگهداری آن فراهم شود.

این نکات را قبل از کاشت مریم گلی یاد بگیرید

اگر تصمیم دارید ارزان شوید و پهنای باند کم را در معرض خطر قرار دهید، فقط خودتان را گول می‌زنید.

ابتدا باید این گل های معطر را در اواخر تابستان کاشت. برای رشد آن باید پیاز مریم گلی بکارید. قد مریم گلی گاهی به حدود یک متر می رسد.

چگونه مریم گلی را پرورش دهیم؟

نحوه پرورش این گل در خانه و باغ بسیار ساده است. این کاشت باید به موقع و پس از حفظ ریشه انجام شود. برای رشد گیاه مریم گلی ابتدا باید ریشه های آن را قبل از شروع فصل زمستان در محیطی مناسب در زمین کاشت. دستورالعمل های پرورش و نگهداری مریم گلی نشان می دهد که این نوع گل در دمای زیر منفی 7 درجه سانتیگراد به شدت آسیب می بیند.

این نشان می دهد که خاک باغ در مناطق کوهستانی محیط مساعدی برای رشد مریم گلی نیست. در فصل بهار که خطر یخبندان و یخبندان به طور کامل برطرف شد، زمان کاشت پیاز فرا می رسد. این ریشه ها باید در عمق حدود 15 تا 20 سانتی متری از سطح زمین کاشته شوند. حداقل 5 سانتی متر خاک برای پوشاندن آن از سرما در نظر گرفته می شود. نکته مهم در پرورش مریم گلی این است که باید پیازهای آن را در مکانی آفتابی با خاکی با زهکشی خوب پنهان کنید.

شرایط مناسب برای کشت مریم گلی

همیشه بهتر است خاک این گل زینتی را در دوره قبل از کاشت مرطوب نگه دارید. اگر خاکی که برای کاشت مریم گلی انتخاب می کنید ضعیف است، آن را با تیمارهای ارگانیک و کمپوست غنی کنید. این روش برای زهکشی بهینه خاک و بهبود وضعیت بافت در نظر گرفته می شود.

هنگامی که دوره گلدهی گیاه مریم گلی به پایان رسید و شاخ و برگ ها زرد شدند، باید پیازها را مجدداً پنهان کرد تا از آسیب سرمای زمستان محافظت شود.

دمای مطلوب برای پرورش

دمای مطلوب برای نگهداری مریم گلی در زمستان 21 تا 24 درجه سانتیگراد برآورد شده است. این ریشه ها احتمالاً بعد از 7 تا 10 روز در فضای باز کاملاً خشک می شوند. همچنین در محیط خنک با دمای 10 درجه سانتیگراد شرایط مساعدی را برای کاشت مجدد در بهار به دست می آورند.

گونه مناسب را برای کشت مریم گلی انتخاب کنید

از کشت مریم گلی نه تنها برای تزئین و توجه به زیبایی آن استقبال می شود. گل های مریم به دلیل ظرافت، عطر بی نظیر و طراحی خوش فرم در مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین پرورش این گل ها هم می تواند اهمیت تجاری و هم صنعتی داشته باشد. علاوه بر این، این نوع گل در سراسر جهان محبوب است و در اکثر کشورها شناخته شده است.

برای اینکه بتوانیم در پرورش و نگهداری گل مریم گلی موفق باشیم، باید انواع مختلف آن را به خوبی بشناسیم. این امر به ویژه در مورد رشد و نگهداری گل های زینتی بسیار مهم است. در صورت داشتن اطلاعات لازم در مورد گونه منتخب مریم گلی می توانید آن را به بهترین نحو حفظ و نگهداری کنید.

کشت مریم گلی

نگهداری و مراقبت صحیح از گیاهان و گل های زینتی بیشترین محصول را به دست می آورد. در نتیجه، مزایای مورد انتظار را از رشد گل مریم گلی دریافت خواهید کرد. شرایط مراقبت و نگهداری از این گل ها نیز دومین کلید موفقیت شماست. هر یک از انواع مریم گلی دارای شرایط خاصی برای انتخاب خاک مناسب، زمان کاشت و روش کاشت، میزان رطوبت، میزان مواد آلی خاک و .. حفظ تعادل در تامین نیاز گیاه باعث می شود تا به بالاترین سطح رشد برسد. و تولید مثل از طرفی اگر بتوانید گونه های مقاوم دیگری را از گونه های کشت شده تهیه کنید و آنها را به خوبی پرورش دهید، پیشرفت زیادی در این صنعت خواهید داشت.

کشت مریم گلی از طریق بذر

مریم گلی اغلب از طریق ریزوم رشد می کند. البته روش دیگری نیز برای پرورش و نگهداری این نوع گل زینتی وجود دارد. تکثیر بذر در مورد گل مریم گلی نیز وجود دارد. این بذرها باید در بهمن ماه کاشته شوند. در این صورت می توان انتظار داشت که 70 تا 80 درصد بذرها در مقطعی جوانه بزنند. برای اینکه بتوانید این گل زینتی را با موفقیت پرورش دهید، باید از فاصله بین پیازها به خوبی مراقبت کنید. پیازها را باید در فاصله 20 * 20 یا 20 * 30.5 2020 کاشت. در واقع هوا باید بین آنها به خوبی حرکت کند.

خاک برای کشت مناسب است

همانطور که گفتیم، خاک مرطوب و زهکشی شده انتخاب خوبی برای کاشت مریم گلی است. این خاک باید لومی یا شنی و سبک باشد و از طرفی حاوی مواد مغذی مورد نیاز گل باشد. اسیدیته خاک مریم گلی باید بین 5/6 تا 5/7 باشد.

گیاه مریم گلی باید به خوبی از بادهای شدید محافظت شود. زیرا تنها در این صورت می توانند گل های بسیار بیشتری داشته باشند. توجه داشته باشید که این گل موقعیت بهتری برای رشد در آفتاب کامل دارد.

خرید عاقلانه

پیاز مریم را از فروشگاه نازبو بخرید

با خرید گل همیشه بهار از سایت های معتبری مانند نازبو می توانید از گونه های بومی مقاوم این گل زینتی بهره مند شوید. در این صورت فرصت بیشتری برای پرورش گل مریم گلی به صورت تجاری خواهید داشت. تمامی بذرها و پیازهای موجود در سایت نازبو از نظر کیفیت، سلامت و عاری از هرگونه آفت، حشره و … به طور کامل بررسی و آزمایش می شوند. به همین دلیل این فروشگاه محصولات خود را با گارانتی به مشتریان عرضه می کند.

هشدار این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با فعالیت مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید