شرایط دستیابی به رشد 8 درصدی در اقتصاد ایران



رئیس جمهور دستیابی به رشد 8 درصدی برای اقتصاد ایران را در گرو افزایش سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری دانست و تاکید کرد: همه بنگاه ها موظف هستند بهره وری نیروی انسانی خود را افزایش دهند و خدمات به مردم را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، آقای ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به روز بهره وری تاکید کرد: دستیابی به رشد 8 درصدی برای اقتصاد کشور منوط به افزایش سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری است و صرف نظر از این موضوع هیچ چیز مشابهی وجود ندارد. نتیجه برنامه های تحول و توسعه به مطلوب نخواهد رسید.

رئیس‌جمهور ارتقای بهره‌وری را یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان امور اداری و استخدامی کشور برشمرد و در عین حال به همه دستگاه‌ها یادآور شد که شاخص‌های قابل اندازه‌گیری برای سنجش میزان ارتقای بهره‌وری را شناسایی و هر ساله بر روند دستیابی به آن نظارت کنند.
وی با بیان اینکه پایین بودن بهره وری در کشور با وجود نیروی کار جوان و تحصیلکرده، ساختار اداری و بودجه مناسب، نیازمند آسیب شناسی است، افزود: همه طرف ها باید نسبت به افزایش بهره وری دستگاه ها و خدمات رسانی به مردم پاسخگو باشند.
رئیس جمهور همچنین ضرورت تشکیل دولت هوشمند را یکی از الزامات افزایش بهره وری در کشور دانست و گفت: باید با تسریع و تکمیل زیرساخت های مربوطه، جهش های بزرگ به سمت ایجاد دولت هوشمند حرکت کنیم.
رئیسی خاطرنشان کرد: تشکیل دولت هوشمند نقش مهمی در اتخاذ تصمیمات کلان و دقیق برای دولت و تسهیل در امور مردم و فعالیت های دستگاه های اجرایی و هماهنگی آنها بین خود دارد که این خواسته مردمی است. .
رئیس‌جمهور در گرامیداشت هفته میراث فرهنگی بر حفظ، حفظ و انتقال تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران به نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: میراث ملتی اگر در موزه گذاشته شود و تعطیل شود، آخرین موزه نخواهد بود. “

وی افزود: میراث زنده یک ملت باید همیشه در معرض دید همگان باشد و درس عبرت و عامل حرکت و زندگی آن ملت و سایر ملل باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید