همایش بین المللی عدالت از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) در دانشگاه اراک



ایسنا/ مرکز رئیس دانشگاه اراک گفت: همایش عدالت از منظر امیرالمومنین 26 تیرماه در دانشگاه اراک برگزار می شود.

دکتر مجتبی الزلفگری روز یکشنبه سوم خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: توجه به موضوع محوری و تاثیر آن در حل مشکلات جامعه از مهمترین رویکردهای عملیاتی این همایش است.

وی با بیان اینکه استفاده از بیانات و فرمایشات حضرت علی (علیه السلام) در حل مشکلات یک بدعت است، افزود: در روز عید غدیر خم مصادف با برگزاری این همایش بین المللی، سازمان تغذیه سازمان غذا و دارو بنیاد غدیر فعال است این همایش نیز تاثیر ویژه ای دارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وقفه طولانی مدت برگزاری همایش های علمی دانشگاه اراک و همچنین برگزاری همایش بین المللی عدالت از دیدگاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) گفت: سامانه همایش هم اکنون موجود است و جوک همایش تهیه و برای دانشگاه ها و دادگاه های استانی و استانداری ارسال شد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه پیروی از ائمه تنها راه نجات انسان از مشکلات دنیوی و جهانی است، ادامه داد: گنجاندن موضوع محوری با سایر همایش ها و همایش ها از نتایج این همایش است چرا که این همایش نحوه استفاده است. سخنانی که اهل بیت (علیهم السلام) برای حل مشکلات و پیروی از سیره زندگی به ویژه امیر ائمه را به ما یاد می کنند.

وی گفت: این همایش با محوریت اصول عدالت از منظر امیرالمؤمنین (علیه السلام)، عدالت و تحقیق در علوم انسانی، عدالت و اقتصاد، عدالت و فرهنگ، عدالت و قانون، عدالت و حکومت داری می باشد. ، و تخصص. محاکم، دادگستری و دعاوی تعلل و یافتن راهکارهای جدید برای قوه قضائیه برای حل مشکلات مردم تدوین شده است و باید در محورهای مذکور مقالاتی بررسی و ارسال شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه اراک و دبیر علمی همایش گفت: زیرساخت های علمی همایش بین المللی عدالت از دیدگاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در همکاری با دانشگاه اراک و بنیاد قادر و 25 مقاله به دبیرخانه کل ارسال شد.

حجت الاسلام مهدی مهدوی اطهر افزود: بهترین مقالات ارسالی از این همایش در مجله وحدت حوزه و دانشگاه و مجموعه مقالات همایش در قالب یک جلد کتاب منتشر می شود.

وی با اشاره به ترجمه فراخوان کنفرانس به چهار زبان و ترجمه سایت کنفرانس به سه زبان، گفت: تاکنون چهار مقاله اختصاصی با کیفیت مناسب به دبیرخانه کل ارسال شده و در برگزاری این همایش، مقالات مختلفی ارائه شده است. دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، جامعه المصطفی و مؤسسه امام خمینی.

دبیر علمی این همایش بیان کرد: تقویت و نهادینه‌سازی دلبستگی به عدالت علاوه بر پیوند فرهنگی در مسائل اجتماعی از برنامه‌های درسی اصلی این همایش است، بنابراین انتظار می‌رود پایبندی به عدالت در مباحث پایه علمی و همچنین در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی اطهر با اشاره به ارتباط و همبستگی عدالت و مباحث قضایی در مورد استفاده از نوشته ها و کتب امیرالمؤمنین علیه السلام علاوه بر نهج البلاغه امیرالمؤمنین(ع) نیز گفت: در این زمینه به بحث و گفتگو پرداخته شده است. سبک زندگی و عدالت او، بر استفاده از درس زندگی در گفتار و عمل تأکید داشت.

وی بیان کرد: در ساختار این همایش از توانمندی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های خارج از کشور استفاده شد و موضوع محوری، کمیت و کیفیت مقالات مورد توجه ویژه قرار گرفت.

دبیر علمی در خصوص آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند چکیده مقالات خود را تا 20 خرداد ماه و اصل مقاله خود را به دبیرخانه این همایش و یا از طریق ghadir.arak.u.ac ارسال کنند. . ir تا 31 ژوئن سال جاری.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استانداری مرکزی نیز در این نشست ادامه داد: این همایش با محوریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، حوزه فرهنگی برگزار می شود. سفرای کشورهای هماهنگ کننده و غدیر. بنیاد در این زمینه تعامل و همکاری خواهد داشت.

محمد هاشم مرادی با تاکید بر اینکه استانداری مرکزی در برگزاری مراسم های ولایت و امامت در کشور پیشگام است، تاکید کرد: این همایش 26 تیرماه مصادف با عید غدیر خم و در این ضیافت بزرگ برگزار می شود. قرآن تلاوت می شود. خطبه غدیر، جشن امامت ساعت ده شب، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اعزام پزشکان به مناطق محروم، تهیه بسته های معیشتی و توزیع بین نیازمندان برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید