مدیر جدید بازار فیلم کن آماده همکاری با ایران است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این دیدار پیشگام فریدزاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی با گراپیلارد او امسال آخرین سال حضور خود را در جشنواره کن به عنوان رهبر بازار شرکت کرد و تلاش های او برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری و همکاری با چترهای سینمای ایران در سال های اخیر مورد قدردانی قرار گرفته است.

پیشگام فریدزاده وی در این نشست و با اشاره به حضور پررنگ فعالان بین المللی و کارشناسان سینمای ایران در بازار تخصصی فیلم کن، ضمن تشکر از تیم هنری جشنواره، ابراز امیدواری کرد که این امر محقق شود. چتر که همیشه میزبان توزیع کنندگان و تامین کنندگان محصولات تجاری و فرهنگی است سینمایی ایران با تمهیدات بهتر و فضا و زیرساخت های مناسب توانست راه را برای حضور کارشناسان و شرکت های بیشتر هموار کند.

همچنین گیوم اسماعیل وی با ابراز خرسندی از حضور پررنگ سینمای جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای همکاری بیشتر اعلام کرد.

در این جلسه از گراپیلارد و گیوم اسماعیل از ما دعوت می شود در جشنواره های جهانی فیلم فجر، کودک و نوجوان شرکت کنیم.

توافقات جدید با مدیر مرکز ملی ارمنستان

در چهارمین روز از بازار فیلم کن 2022، هیئتی از بنیاد سینمایی فارابی با شرکت شوشانیک میرزاخانیان مدیرکل مرکز ملی سینمای ارمنستان بر سر همکاری مشترک سینمایی در زمینه تولید مشترک و همکاری جشنواره ها، سینماها و غیره به توافق رسید.

در بازدید رئیس مرکز ملی سینمای ارمنستان از چتر سینمای ایران، درباره اجرای تفاهم نامه منعقده بین بنیاد سینمایی فارابی و این مرکز بحث و تبادل نظر شد.

گسترش همکاری بین جشنواره ها در دو رویداد بین المللی کودک و سپیده دم، ایجاد بستر مناسب برای تولید مشترک، حمایت و ایجاد صندوق حمایت مشترک از پروژه ها و پروژه های مورد توافق طرفین و ایجاد هفته مشترک فیلم در ایران و ارمنستان به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک، همکاری در زمینه مرمت و بازسازی آثار کلاسیک برای فیلم های ارمنی و … از جمله مواردی است که در این نشست بر روی آنها توافق شد.

دیدگاهتان را بنویسید