پیام دبیر ستاد کل نیروهای مسلح درباره «دینامیت» و «گشت ارشاد 3» – مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، هاشمی کلبایجانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نامه ای خطاب به معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور خواستار حفظ جایگاه امر به معروف و نهی از منکر شد. فضیلت و پیشگیری از منکر. امتناع.

در متن این حرف بیا:

با احترام همانطور که می دانید امروزه با افزایش نفوذ رسانه ها به ویژه سینما که هنر و سرگرمی را برای جذب مخاطب ترکیب می کند، فرصت کافی برای شکل گیری باورها و تغییر الگوهای ذهنی شهروندان از طریق رسانه ها را فراهم می کند. بیا. با اينكه تنها برخی از دستاوردهای مثبت سینما را می توان پنهان کرد چالش ها ناشی از کارسکری در دهه های اخیر با توجه به گفتمان فرهنگی و برخی جهت گیری های غیراصولی طرف های ذیربط، زیان آور و تا حدودی نمی توان از مخرب ارزش های دینی و اخلاقی چشم پوشی کرد.

در ماه های اخیر دو فیلم «دینامیت» و «گشت ارشاد 3» اکران عمومی شده اند که متاسفانه هر دو به طرز مضحکی کاهش یافته اند. حقارت و تمسخر امر به معروف و نهی از منکر. در این ارتباط ستاد امر به معروف و نهی از منکر به من وظایف قانونی شما که بخشی از آن حفاظت از حریم خصوصی شماست دو واجب صیانت از دستاوردهای معنوی وی مربوط به تکیه بر تکلیف ستودنی و تکلیف قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران به حفظ حقوق عامه و بر اساس ماده 126 قانون مجازات اسلامی است. 13924 و همچنین مواد 638، 513 و 640 قانون مجازات اسلامی 1375 – نسبت به عاملان و نمایندگان دخیل در این اقدام غیرقانونی اعلام جرم می کند.

از جناب عالی انتظار می رود در مقام صیانت از حقوق عامه، دستور اقدام قانونی و رسیدگی به این مهم و همراه با آن رفلکسولوژی به دلیل اثرات مضر برخاستن از تقاضای تخریب فرهنگی در کشور وجود دارد. تمهیدات لازم به عمل آید تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بر خلاف رسالت و وظایف فرهنگی و ارشادی خود مجوز صادر کرده است، حداقل میزان فروش دو فیلم (تا کنون بیش از 95 میلیارد تومان) باشد. منابع مالی برای تولید فیلم و رسانه های فاخر با هدف جبران و تعظیم دو واجب خدایا این ستاد را فراهم کن.

از خداوند متعال توفیق جنابعالی و همه خدمتگزاران مؤمن نظام مقدس اسلامی را مسالت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید