خبرگزاری مهر مسابقه بازاریابی تهران را برگزار می کند | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، سایت «تهران مارکتینگ» رویدادی برای توسعه کسب و کار در حوزه کودکان با محتوای آموزشی مناسب است و این رویداد در تیرماه برگزار می شود و بستری برای مشارکت و سرمایه گذاری تولیدکنندگان در تولید محصولات فرهنگی است. محصولات

طبق آمار، امروزه اسباب‌بازی‌ها، بازی‌های رایانه‌ای، کارتون‌ها و به طور کلی محصولات کودکان در سراسر جهان گردش مالی بالایی را تجربه می‌کنند. در ایران این عدد قابل توجه است. متاسفانه بخش کوچکی از این رقم قابل توجه در ایران سهم تولیدکنندگان داخلی است. اگر نگاهی به فضای واقعی و مجازی در فروشگاه ها و بازارهای بازی بیاندازیم، به خوبی متوجه آن می شویم. این موضوع نه تنها به همه کاره بودن این محصولات، بلکه به شهرت آنها نیز مربوط می شود. بچه های ما محصولات بومی را نمی شناسند، به عبارتی این محصولات برای بچه ها و نوجوانان ما اصلا شناخته شده نیست. به طور کلی این محصولات حاوی آن چیزی نیستند که برای جذابیت کودکان لازم است و اگر محصول نیز جذاب شود موقتی است و این جذابیت نمی تواند ادامه پیدا کند. از این رو محصولات در مقطعی وارد بازار می شوند اما پس از مدتی به دلایل مختلف از جمله عدم پویایی و توسعه، عدم ارتباط با سایر محصولات و یا مشکلات اقتصادی و حقوقی صاحبان آنها به فراموشی سپرده شده و به تاریخ سپرده می شوند. و باز هم فرزندان ما مجبور به مراجعه به نمونه های خارجی هستند محصولی که به طور کلی روی شخصیت تمرکز دارد و نمونه برداری می شود.

چرا محصولات فرهنگی ما و به خصوص محصولات کودک را در چنین شرایطی قرار می دهیم؟ آیا هنوز نتوانسته ایم محصولات فرهنگی متناسب با ذائقه فرزندانمان تولید کنیم؟ آیا جادوی لازم را ندارید؟ آیا تولیدکنندگان ما مکانیسم بازار را نمی شناسند؟ آیا زیرساخت لازم برای دستیابی تولید و محصولات به مخاطب وجود ندارد؟ آیا محصولات ما پویا نیستند و نمی توانیم آنها را توسعه دهیم؟ آیا فروشندگان ما در درجه اول محصولات محلی را عرضه و عرضه نمی کنند؟ آیا محصولات عمدتا محلی مورد نیاز نیستند؟ آیا این محصولات قابل رقابت نیستند و باید جلوی واردات محصولات خارجی گرفته شود تا تولیدات داخلی رونق بگیرد؟ آیا پشتیبانی محتوای لازم را ندارید؟

بازاریابی هماورد (جشنواره) تهران با تشکیل مجموعه ای از محصولات فرهنگی و ایجاد بستر مناسب برای عرضه و توزیع محصولات، گامی برای پاسخگویی به این گونه سوالات است. این رویداد مکانی برای تولیدکنندگان کوچک است تا با شرکت های بزرگتر و با تجربه تر ارتباط برقرار کنند و از تخصص و بازار آنها برای توزیع و مصرف استفاده کنند. تولیدکنندگان خصوصی کوچک محصولات فرهنگی کودک دوشادوش تولیدکنندگان بزرگ می نشینند و با حمایت قانونی و ارائه محتوای مناسب ابتدا نمونه ای از محصولات را تولید می کنند و سپس خود را برای تامین سرمایه برای تولید انبوه آماده می کنند. حمایت از تولیدات با محتوای آموزشی و داستان. در این راستا با توجه به حضور پررنگ توزیع کنندگان واقعی و مجازی، توانایی خوبی برای توزیع محصولات وجود دارد و از این حیث فرصتی برای تولیدکنندگان کوچک است تا محصولات خود را در بازاری مناسب و بزرگ عرضه کنند. محصولاتی مانند کتاب، انیمیشن، بازی های رومیزی، لوازم التحریر، اسباب بازی، انواع بازی های رایانه ای و محتوای آموزشی.

در این راستا با ایجاد هم‌افزایی و هم‌گرایی ظرفیت‌های فرهنگی نهادها و سازمان‌های فرهنگی، تلاش می‌شود تا زمینه‌ای ایجاد شود که محصولات فرهنگی با بازاریابی فرهنگی توسط بخش‌های خصوصی، کوچک و بزرگ در سطح ملی و جهانی طراحی، تولید و توزیع شود. . تولیدکنندگان: راهنمایی و هدایت، به این معنا وسیله ای برای صدور فرهنگ اصیل و ملی خواهد بود.

در این صورت حضور پررنگ سرمایه گذاران از انواع خصوصی و دولتی، حضور فروشگاه ها و پلتفرم های معروف دولتی، بانک ها و موسسات مالی به روش ها و اشکال مختلف، ظرفیت تولید تولیدکنندگان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. لازم به ذکر است حضور نهادها و سازمان های فرهنگی موثر و مسئول و حضور اعضای حقوقی کمپ بازاریابی فرهنگی در حوزه بازاریابی فرهنگی بر رونق جشنواره و حتی گامی فراتر از آن خواهد افزود. دولت کارآمد مهمتر از همه، مشارکت تولیدکنندگان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران عمده منوط به قرارداد IP است. با انعقاد این قرارداد به نظر می رسد حقوق طرفین مشارکت تا حد زیادی محفوظ بماند و دغدغه چندین ساله تولیدکنندگان فرهنگی از عدم رعایت حقوق تولیدکنندگان برطرف شود. .

مسابقه بازار تهران در تیرماه برگزار می شود و فرصت ثبت نام برای حضور و مشارکت تولیدکنندگان، شرکت ها و سرمایه گذاران در تولید محصولات فرهنگی برای کودکان تا 15 خرداد در این رویداد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید