آخرین دستاوردها در افزایش تراکم مو


اما افرادی که دچار ریزش موی شدید و گاه به گاه طاسی هستند. آنها باید از دستاوردهای جدید علم پزشکی برای رسیدن به موهای پرپشت و سالم استفاده کنند. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم آخرین دستاوردهای افزایش تراکم مو را اعلام کنیم. علوم پزشکی در قرن جدید هر روز پیشرفت و توسعه می یابد. تحقیقات و مطالعات زیادی در زمینه های مختلف پزشکی انجام شده است تا مشکلات مربوط به زیبایی و سلامت انسان در کوتاه ترین زمان و با کمترین عوارض و بیشترین کارایی برطرف شود.

به طور کلی، ریزش مو یک مشکل بسیار پیچیده در پزشکی است. قبل از توسعه روش های جدید، افزایش تراکم مو و درمان ریزش مو از سخت ترین درمان ها بود. زیرا عوامل زیادی در مشکل ریزش مو دخیل بودند. عوامل ژنتیکی، بیماری های خودایمنی، بیماری های غدد، متابولیسم، کمبود مواد معدنی و مواد مغذی، سبک زندگی و بیماری های روانی از جمله عواملی هستند که در ریزش مو نقش دارند. به همین دلیل تمرکز پزشکان در درمان ریزش مو به سمت روش هایی معطوف شده است که با هر مشکل و علتی می توانند ریزش مو را درمان کنند. در زیر تعدادی از جدیدترین و مهم ترین روش های درمانی جدید را فهرست می کنیم.

افزایش تراکم مو با استفاده از مزوتراپی مو

بین النهرین، مزوپلاستی یا مزوتراپی مو یکی از روش های تزریقی است که به طور موثر ریزش مو را متوقف کرده و تراکم مو را افزایش می دهد. این روش به عنوان یک درمان مکمل در نظر گرفته می شود. به این معنی که فرد می تواند با برخی از روش های درمانی مانند کاشت مو از این روش استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید. در مزوتراپی مو، سلول های لایه میانی پوست هدف قرار می گیرند. سلول های لایه میانی پوست بر خلاف اپیدرم که فاقد مویرگ است از سلول های بنیادی مزودرم دوره جنینی تشکیل شده است. این لایه پر از رگ های خونی و سلول های زنده است. بنابراین تزریق دارو به این لایه می تواند بیشترین تاثیر را در درمان ریزش مو داشته باشد. علاوه بر رگ های خونی، مواد دیگری مانند کلاژن، الاستین و فولیکول های مو در این لایه وجود دارد.

فولیکول های مو از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. بخشی از فولیکول مو که در افزایش تراکم مو نقش دارد. در درم یا لایه میانی پوست سر قرار دارد. فولیکول مو قسمت مهم دیگری از مو به نام پاپیلای پوستی را احاطه کرده است. پاپیلای پوستی اکسیژن، مواد مغذی و هر چیزی که برای ساختن و رشد مو لازم است را جذب می کند. در نتیجه در مزوتراپی مو، ماده تزریق شده مستقیماً توسط مویرگ های پاپیلای پوستی جذب می شود و فرد پس از مدتی افزایش تراکم مو را تجربه می کند. آلوپسی با مزوتراپی مو نیز قابل درمان است. در مزوتراپی مو عصاره های گیاهی و انواع ویتامین ها، آنزیم ها و مواد معدنی مفید مانند روی و سلنیوم به لایه میانی تزریق می شود.

شعر

افزایش تراکم مو با prp

PRP که به عنوان پلاکت درمانی نیز شناخته می شود. یکی از درمان های غیر جراحی برای افزایش تراکم مو، درمان ریزش مو و بهبود رشد مو پس از کاشت مو است. در این درمان، پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از سرنگ به سر فرد تزریق می شود. در این درمان متخصص 10 تا 20 میلی لیتر از خون یک فرد زیبا را می گیرد. خون فرد در سانتریفیوژ قرار می گیرد. در نتیجه قسمت های مختلف خون مانند پلاسما و هماتوکریت از هم جدا می شوند. متخصص یک متخصص غنی از پلاکت را با سرنگ به سر زیبا تزریق می کند. این مرحله تزریقی سرشار از پلاکت هایی است که فاکتورهای رشد را پس از تزریق به سر ترشح می کنند. عوامل رشد باعث افزایش رشد و تقسیم سلول های فولیکول مو و تشکیل رگ های خونی جدید می شود. تشکیل رگ های خونی جدید باعث افزایش جریان خون در فولیکول های مو می شود و در نتیجه فرد شاهد افزایش تراکم موهای خود خواهد بود.

این روش به تنهایی می تواند ریزش موی زنانه را تا حد زیادی درمان کند. اما برای درمان ریزش موی مردانه این روش یک روش مکمل است و باید در کنار کاشت مو از آن استفاده کرد.

این روش برای افرادی است که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، معتادان به مواد مخدر و الکلی استفاده می کنند. توصیه نمیشود.

افزایش تراکم مو با سلول های بنیادی

سلول های بنیادی سلول های غیر تخصصی هستند که توانایی تقسیم و تکثیر دارند و می توانند به انواع مختلف سلول های بدن تبدیل شوند. رشد موی سلول های بنیادی برای اولین بار در سال 2017 توسط دانشمندان ایتالیایی پیشنهاد شد. بسته به منبع سلول های بنیادی، این روش را می توان به روش های مختلفی انجام داد. به عنوان مثال، در یک روش، نمونه کوچکی از پوست سر همراه با فولیکول مو برداشته می شود. سپس نمونه در آزمایشگاه کشت می شود و سلول های بنیادی از نمونه ها خارج می شوند. در مرحله آخر سوسپانسیون سلولی از این سلول ها تولید می شود و سوسپانسیون به پوست سر تزریق می شود. این روش در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است و در مرحله تحقیق قرار دارد. چندین پروژه تحقیقاتی مرتبط با این پروژه از جمله سلول های بنیادی جداسازی شده از بافت چربی وارد فاز بالینی و انسانی شده و نتایج مثبتی از این تحقیقات به دست آمده است. در این روش سلول های چربی اضافی به روش لیپوماتیک از بدن بیمار استخراج و برای تولید سلول های بنیادی استفاده می شود. امید است در آینده ای نه چندان دور از این دستاورد جدید برای افزایش تراکم موهای افراد استفاده شود.

در صورت توسعه این روش، می تواند به طور کامل انواع ریزش مو از جمله ریزش موی زنانه و ریزش موی مردانه را درمان کند. افرادی که کاملا طاسی هستند می توانند بدون نیاز به بانک مو از این روش درمانی استفاده کنند.

افزایش تراکم مو با روش کاشت مو sut و کار خوب

کاشت مو در حال حاضر پیشرفت زیادی داشته است. در دهه های گذشته برداشتن فولیکول ها با استفاده از هولدرهای دستی انجام می شد. اما با توسعه تجهیزات پزشکی در زمینه کاشت مو، استفاده از مانت اتوماتیک رواج یافته است. استفاده از حامل های اتوماتیک مزایای زیادی دارد. یکی از این مزایا افزایش تراکم موهای کاشته شده نسبت به موارد فوق است. زیرا فولیکول ها با کمترین آسیب از بانک مو استخراج می شوند. در نتیجه تعداد فولیکول های سالم پیوند شده به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. کاشت مو به روش لاغری یکی از این روش های پیشرفته کاشت است که در آن توانایی کاشت مو تا 3 برابر افزایش می یابد. به این ترتیب می توان 14000 تار مو را از این طریق پیوند داد.

مزایای طبیعی کاشت مو، عدم وجود اسکار در بانک مو، بهبودی در کوتاه ترین زمان ممکن از دیگر مزایای این روش است.

علاوه بر روش دوخت، روش دیگری به نام کاشت مو میکروگرافت نیز وجود دارد که یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است و باعث افزایش چشمگیر تراکم مو می شود. در این روش از وسیله ای به نام ایمپلنت استفاده می شود. این دستگاه می تواند تعداد زیادی فولیکول مو را به اندازه یک سانتی متر مربع پیوند بزند. در نتیجه تراکم مو چندین برابر بیشتر از سایر روش های کاشت مو خواهد بود.

میزان موفقیت کاشت مو این امر به عواملی مانند انتخاب کلینیک معتبر، پزشک ماهر، انتخاب روش پیوند مناسب و رعایت دقیق مراقبت های پس از پیوند بستگی دارد.

ویژگی جدیدترین دستاوردها در افزایش تراکم مو

پیشرفت های جدید در تراکم مو توسط جامعه پزشکی و متخصصان زیبایی به دلیل مزایای قابل توجه آن مورد استقبال قرار گرفته است. کارایی روش‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بی‌خطر بودن و نداشتن عوارض جانبی مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو از جمله مزایای این دستاوردها است. کلینیک پوست و مو هلیا او با استفاده از آخرین پیشرفت ها در تراکم مو، توانسته است بسیاری از مشکلات مربوط به ریزش مو و کم پشتی مو را در مشتریان خود درمان کند. میزان رضایت بالای این افراد نشان از اثربخشی این دستاوردها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید