خبرگزاری مهر: واکنش چینی ها به سخنرانی رئیس جمهور اوکراین در داووس | اخبار ایران و جهان


قابل ذکر است که هیئت چینی شرکت کننده در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس پس از سخنرانی ولادیمیر زلنسکیرئیس جمهور اوکراین برخلاف دیگر هیئت های غربی، زلنسکی او ناامید شد و به زودی سالن سخنرانی را ترک کرد.

رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در مجمع جهانی اقتصاد داووس از طریق لینک ویدیویی صحبت کنید.

«لودیمیر زلنسکیرئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در این شهرداووسدر سوئیس، او از شرکت های سراسر جهان دعوت کرد به جای سرمایه گذاری در روسیه، به اوکراین بیایند.

در این است بر او گفت که هر شرکتی که روسیه را ترک کند برای ورود به بازار اوکراین از حمایت واقعی برخوردار خواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین خواستار قطع روابط تجاری با روسیه و اعمال حداکثری تحریم ها علیه مسکو به ویژه در بخش نفت، بانک و فناوری اطلاعات شد.

زلنسکی وی از کشورهای حاضر خواست به بازسازی اوکراین کمک کنند و گفت که اوکراین بیش از حد انتظار جنگیده است. اگر جهان در پاییز گذشته تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کرد، این چنین است این درست است نشده است. به ابتدا اشاره کرد فرآیند ارتش روسیه در اوکراین در 24 فوریه (5 مارس 1400) اضافه کرد که اگر در سال 2014 زمانی که روسیه کریمه را ضمیمه کرد، اتحادی وجود داشت، ما شاهد تهاجم مسکو به اوکراین نبودیم.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر از جهان خواسته بود روسیه را مسئول خسارات وارده به اوکراین بشناسد. به من با پذیرش این پیشنهاد، امکان مصادره پول یا اموال روسیه در هر کشوری وجود دارد و چنین اموالی در صندوق غرامت ویژه جنگ واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید