بایدن می خواهد برخی از تحریم های ترامپ علیه ایران را حفظ کند



همزمان با ادعای آمریکا مبنی بر آماده شدن برای دو سناریو موفقیت و شکست مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران در وین، یک دیپلمات ارشد روسی خواستار نگرش مثبت واشنگتن در این مذاکرات شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (جمعه) گفت که ایالات متحده باید رویکرد سازنده‌تر و حرفه‌ای‌تری نسبت به مذاکرات هسته‌ای وین داشته باشد.

اولیانوف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «مذاکرات وین درباره برگام به مدت دو ماه و نیم به حالت تعلیق درآمده است. به نظر می رسد آمریکا در تلاش برای اعمال برخی تحریم ها است [دونالد] ترامپ را در قبال ایران نگه دارید.

او گفت: «اگر واشنگتن واقعاً به عدم اشاعه متعهد است، به رویکرد سازنده‌تر و حرفه‌ای‌تری نیاز دارد». [در قبال مذاکرات وین] “تو داری.”

سفیر روسیه در وین پیشتر اعلام کرده بود که با محمدرضا غیبی همتای ایرانی خود درباره مسائل مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفتگو می کند.

نزدیک به دو ماه است که مذاکرات برای لغو تحریم ها در وین متوقف شده است. از ابتدای مذاکرات، دولت آمریکا به جای پیشنهاد ابتکار عملی برای پیشبرد مذاکرات، بارها سعی کرده است که طرف های مختلف را به کندی و مانع تراشی در مذاکرات متهم کند.

یکی از دلایل عدم موفقیت طرف های آمریکایی در انجام اقدامات لازم در مذاکرات وین، مخالفت اعضای کنگره با سیاست های دولت بایدن در قبال برجام است. یکی از انتقاداتی که به این دسته از قانونگذاران آمریکایی وارد است این است که برجام به همه حوزه های مناقشه آمریکا با ایران از جمله فعالیت های منطقه ای و برنامه موشکی ایران نمی پردازد.

رابرت مالی، فرستاده آمریکا به ایران، گزینه نظامی را رد کرد و در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفت که دیپلماسی تنها راه حل آمریکا برای ایران است.

منبع:
شوالیه

دیدگاهتان را بنویسید