بوروکراسی که امروز با آن روبرو هستیم، مانعی برای رشد اقتصادی است



ایسنا / مرکزی نماینده مردم صوه و زرندیه در شورای اسلامی گفت: بوروکراسی که امروز با آن مواجه هستیم متأسفانه مانع رشد و پیشرفت اقتصادی شد.

حجت الاسلام محمد سبزی عصر دیروز سه شنبه 18 بهمن ماه 1401 در مراسم افتتاح مرج روستای علیشار و دیدار فرماندار با مردم این روستا، روستای علیشار بزرگترین روستای دهستان خرگان که بیشترین شهدای منطقه را تقدیم انقلاب کردند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات زیادی در روستاهای کم برخوردار و کم برخوردار انجام شده است. مناطق و توزیع عادلانه خدمات و حق بیمه. گسترش چتر عدالت یکی از دستاوردهای نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردم با کاهش بوروکراسی حل می شود، تصریح کرد: هیولای بوروکراسی مخالف دموکراسی است، هرچند بوروکراسی ذاتا خوب است و شفافیت می آورد، اما بروکراسی که امروز با آن مواجه هستیم متأسفانه مانع رشد اقتصادی شد. و پیشرفت

وی بیان کرد: بسیاری از مسئولان برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند اما در پیچ و خم بروکراسی گیر کرده اند و نمی توانند تاثیرگذار باشند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به مشکلات این روستا گفت: تعمیر و بهسازی جاده خرگان بعد از روستای عین آباد، ایجاد درمانگاه دوزق، افزایش سرانه ورزش در بخش خرقان، آسفالت معابر و … بهبود جاده ها از مهمترین مطالبات می توان به تامین تجهیزات و تقویت ماشین آلات پایگاه هلال احمر، احداث جاده، لایروبی قنوات منطقه و افتتاح جایگاه های سوخت اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، حاکم مرکزی همچنین گفت: سلطنتی که توسط بیگانگان به قدرت رسیده بود با پیروزی انقلاب اسلامی برچیده شد و ظلم و ستم دوران پهلوی پایان یافت.

و فرزاد مخلص الائمه افزود: ایران در دوران استبداد در هیچ مولفه و فضیلتی مانند اقتصاد، عدالت، آزادی اجتماعی، فرهنگ، سیاست، استقلال و… قدرت نداشت و در بدترین شرایط قرار داشت. در همه اینها اما با پیشرفت سریع حکومت اسلامی. اگرچه امروز با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما با همه اینها در این مدت کوتاه راه بسیار طولانی را پیموده ایم.

وی گفت: همزمان با قرارداد سپیده دم یک هزار و 510 پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استانداری آغاز به کار کرده و اجرای برخی پروژه ها نیز آغاز شده که سهم شهرستان زرندیه 108 پروژه است. دولت تصمیمی برای شناسایی پروژه‌های جدید ندارد مگر اینکه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پروژه‌های لازم مشخص شود، زیرا پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که برای تکمیل آنها 30 سال از بودجه دولتی نیاز است.

استاندار مرکزی افزود: دهیاران و شوراها خط مقدم خدمت به دولت به مردم و افسران خط مقدم خدمت به جوامع روستایی هستند.

عظیمی سرپرست منطقه خرگان گفت: 82 پروژه عمرانی در منطقه خرگان همزمان با ایام الله دهه فجر راه اندازی شد.

وی افزود: ساختمان بخشداری خرگان پس از چندین سال نیمه تمام بودن با صرف اعتباری حدود چهار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بخشدار خرگان گفت: به برکت انقلاب اسلامی حجم خدمات ارائه شده در دورترین نقاط استان خرگان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شورای اسلامی روستا در دیدار چهره به چهره فرماندار مرکزی با مردم روستای علیشار به بیان مشکلات این روستا پرداخت.

ترویج ذخیره سازی و استفاده بهینه از آب شرب با احداث سیل بند در سرچشمه کانال ها، لایروبی سدهای خاکی به منظور جمع آوری آب و سیلاب ها، تعمیر و بهسازی آسفالت معابر، رفع مشکل ضمانت های جانبی و اطمینان از دسترسی به آب و برق. . از بنیاد علوی از مهمترین مشکلات و مطالبات ذکر شده است.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید