اسامی فضانوردان در ماموریت مداری ماه اعلام شد


اسامی فضانوردان ماموریت آرتمیس ۲ ناسا به ماه امروز طی مراسمی اعلام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، اسامی چهار فضانورد آرتمیس 2 امروز دوشنبه 3 آوریل ساعت 11 صبح به وقت شرق (18:30 به وقت ایران) اعلام شد.

ناسا و آژانس فضایی کانادا (CSA) به طور مشترک نام چهار نفر را معرفی کرده اند کریستینا کوک فضانورد ناسا، جرمی هنسون فضانورد کانادایی، ویکتور گلاور و رید وایزمن از ناسا اعلام کرد که در ماموریت آرتمیس 2 به مدار ماه پرواز خواهد کرد. این رویداد به صورت زنده از میدان الینگتون، نزدیک مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون پخش شد.

اسامی فضانوردان در ماموریت مداری ماه اعلام شد

خدمه ماموریت آرتمیس 2 در کنار رئیس ناسا

ماموریت آرتمیس 2 قرار است در نوامبر 2024 برای سفر به مدار ماه پرتاب شود.

این اولین باری است که انسان از زمان فرود آپولو 17 به ماه در دسامبر 1972 به ماه نزدیک می شود. ناسا به برنامه آرتمیس شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در سطح ماه متعهد شده است.

ماموریت آرتمیس 2 ناسا شرکای بین المللی را در این برنامه از طریق توافقنامه آرتمیس که در حال حاضر توسط 23 کشور از جمله کانادا امضا شده است، درگیر کرده است. این کشور بیش از 40 سال است که بازوی رباتیک Canadarm و سایر سیستم های رباتیک را به برنامه فضایی ایالات متحده عرضه می کند. این کشور با متعهد به ارائه بازوی روباتیک Canadarm3 برای سرویس دهی به ایستگاه فضایی Moon Gateway جایگاه خود را در ماموریت Artemis 2 تضمین کرد.

اولین ماموریت خدمه ناسا برای فرود بر روی ماه، آرتمیس 3 است که قرار است در سال 2025 فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آورد.

سخت افزار ماموریت آرتمیس 2 قبلاً در طول ماموریت بدون خدمه آرتمیس 1 ناسا در فضا آزمایش شده است. در طول آن ماموریت، سه مانکن در فضاپیمای Orion در اواخر سال 2022 به دور ماه پرواز کردند و اولین پرتاب موشک برای سیستم پرتاب فضایی ناسا را ​​رقم زدند.

به تازگی از لباس ماموریت آرتمیس 3 که ساخت شرکت هوافضا Axiom Space است نیز رونمایی شده است.

چندی پیش سی ان ان اسامی این ماموریت را پیش بینی کرده بود، اما اکنون مشخص شده است که پیش بینی آنها درست بوده است. سی ان ان اخیراً با حدود دوازده مقام و فضانورد فعلی و سابق ناسا صحبت کرده است که برخی از آنها ناشناس مانده اند. بر اساس این مصاحبه ها، این کانال خبری پیش بینی هایی را در مورد اینکه چه کسی برای این شغل انتخاب می شود، به اشتراک گذاشت. رید وایزمن از ناسا و جرمی هانسن کانادایی محبوب‌ترین پیش‌بینی‌ها در میان مصاحبه‌شوندگان بودند، اگرچه در آن زمان ناسا هیچ یک از پیش‌بینی‌های CNN را تایید نکرد و بیانیه‌ای رسمی در رابطه با گزارش CNN صادر نکرد.

CNN همچنین بر اساس رزومه خود که شامل خدمت به عنوان خلبان نیروی دریایی، خلبان آزمایشی و رئیس دفتر فضانوردی است، حدس می زد که وایزمن، 47 ساله، در خدمه آرتمیس 2 باشد. او در ماه نوامبر از سمت مدیریت خود استعفا داد و سی ان ان می گوید این اقدام به این دلیل است که رئیس جمهور صلاحیت پرواز در فضا را ندارد. وایزمن در سال 2009 به ناسا پیوست و از ماه می تا نوامبر 2014 در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر بود. او همچنین در سال 2016 مأموریت زیر آبی NEEMO در فلوریدا را فرماندهی کرد.

هانسن هم 47 سال سن دارد. او یک خلبان جنگی در نیروهای مسلح کانادا است و رزومه او شامل خدمت در فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) است. او در سال 2009 به آژانس فضایی کانادا پیوست و هنوز به فضا سفر نکرده است. کانادا تقریباً 2.5 درصد از سهام کنسرسیوم ISS را در اختیار دارد و هر پنج یا شش سال یکبار یک پرواز انجام می دهد.

CNN همچنین برخی فضانوردان کهنه کار مانند ویکتور گلاور، فضانورد سیاه پوستی که در سال 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز خواهد کرد و کریستینا کخ، زنی که حدود یک سال در ایستگاه فضایی بین المللی خدمت کرد، پیش بینی کرده است. پیش بینی ها

ماموریت آرتمیس 2 یک لحظه بزرگ برای ناسا است، زیرا این اولین بار در نیم قرن گذشته است که انسان ها را به ماه باز می گرداند. چندین رؤسای جمهور در دهه‌های پس از مأموریت آپولو تلاش کرده‌اند و نتوانسته‌اند برنامه‌های اکتشاف ماه را اجرا کنند، اما با محو شدن جنگ سرد که به تحریک مأموریت‌های اولیه ماه کمک کرد، آن اراده پولادین 50 سال پیش دیگر وجود ندارد.

اکنون، 50 سال پس از آپولو، اوضاع بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، دولت ها دیگر نیازی به تحمل تمام هزینه ها به تنهایی ندارند و شرکت های فضایی خصوصی می توانند سخت افزارهای مهمی را ارائه دهند. به عنوان مثال می توان به موشک استارشیپ اسپیس ایکس اشاره کرد که قرار است در سال 2025 ماموریت «آرتمیس 3» را روی ماه فرود آورد.

برای کاهش بیشتر هزینه ها، ناسا همچنین معماری اکتشافی متفاوتی را از طریق توافقنامه آرتمیس ایجاد کرد که در حال حاضر توسط 23 کشور امضا شده است. این قراردادها چارچوبی برای اکتشاف مسالمت آمیز فضا است که در کوتاه مدت، منابع اقتصادی سایر کشورهایی را که مایل به رفتن به ماه هستند، جمع می کند.

برخلاف دهه 1960، زمانی که اکتشافات فضایی یک صنعت جوان با تنها چند کشور شرکت کننده بود، ناسا هزینه های اکتشاف ماه در برنامه آرتمیس را با بازیگران اصلی مانند آژانس فضایی اروپا و ژاپن تقسیم خواهد کرد. سایر کشورها مانند کانادا نیز دستگاه های مهمی را ارائه خواهند کرد. کانادا بیش از 40 سال است که به ناسا در زمینه روباتیک فضایی کمک می کند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید