پالپ این میوه را بخورید


میوه یکی از غذاهایی است که مصرف می شود و علاوه بر طعم لذیذ، سرشار از مواد مغذی است که نیازهای اولیه بدن را تامین می کند. از آنجایی که میوه لایه محافظ تفاله آن است، خوردن تفاله برخی از میوه ها نیز مفید است. در این قسمت سعی کرده ایم دانه های میوه ای را در اختیار شما قرار دهیم که برای سلامت جسم و روح شما مفید است.

1- تفاله هندوانه برای پوست

هندوانه میوه ای آبدار، شیرین و در عین حال نشاط آور است. تا به حال هر وقت هندوانه می خوردیم طبق عادت قبلی دانه ها را از بین می بردیم، اما آیا واقعا می دانید چه چیز مفیدی را از بین بردید؟ باید گفت که تخمه هندوانه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که برای بهبود آکنه و به طور کلی داشتن پوستی سالم تر مفید خواهد بود.

نحوه استفاده:

دانه های هندوانه باید تفت داده شوند، اما می توانید قبل از انجام این کار، کمی روغن زیتون و نمک نیز به دانه ها اضافه کنید. به این ترتیب، هسته ها طعم عالی دارند!

دانه های میوه ها را بخورید

2- پالپ پاپایا برای سلامت دستگاه گوارش

پاپایا میوه ای بسیار مغذی است. مانند سایر میوه ها، قبل از خوردن، مغز این میوه را از بین می بریم. با این حال، گاهی اوقات ممکن است به طور تصادفی یکی از آنها را همزمان با میوه خورده باشیم. میوه پاپایا برای تقویت دستگاه گوارش مفید است زیرا سرشار از آنزیم پاپائین است.

نحوه استفاده:

این قرص ها باید همزمان با خوردن میوه جویده شوند.

فواید دانه های پاپایا

3- دانه های انار برای کاهش وزن مفید است

دانه های انار کمی سخت به نظر می رسند و خوردن آب انار برای ما لذت بیشتری دارد، اما بهتر است بدانید این میوه سرشار از مواد مغذی است که مصرف آن برای کاهش وزن توصیه می شود.

نحوه استفاده:

می توانید همزمان با میوه، هسته آن را همانطور که هست بخورید یا همزمان با قرص های مخلوط آن را در آب انار بنوشید.

فواید دانه های انار

4- قلب میوه آووکادو برای سلامت قلب و عروق

می توان گفت میوه های آووکادو از جمله میوه های مغذی هستند و به گفته محققان، تفاله آووکادو برای سلامت قلب و عروق نیز مفید است.

تفاله آووکادو

5- هسته های نارنجی رنگ بمب انرژی

وقتی به میوه ای آبدار، شیرین و در عین حال مغذی فکر می کنید، پرتقال یکی از بهترین انتخاب هاست. اگرچه خوردن دانه های این میوه کاملاً نامطلوب است، اما بهتر است بدانید که این قرص ها بمب های انرژی هستند.

نحوه استفاده:

می توانید دانه های پرتقال را همزمان با میوه یا آب پرتقال همراه با غذا میل کنید.

اسانس پرتقال

6- قلب گلابی برای دندان های سالم

گلابی میوه ای سرشار از مواد مغذی فراوان و خواص دارویی و بیولوژیکی است و برای سلامتی بدن بسیار مفید است، همچنین هسته این میوه حاوی مواد مغذی مانند کلسیم است که برای رشد و استحکام دندان ها مفید است.

نحوه استفاده:

علاوه بر مصرف این قرص ها می توانید از روغن هسته این میوه به عنوان مکمل غذایی طبیعی به صورت روزانه استفاده کنید.

ویژگی های هسته گلابی

7. اسانس میوه تاج خروس برای سلامت مغز

گل ساعت که در رنگ های بنفش و زرد طلایی موجود است طعم بسیار لذیذی دارد و برای سلامتی بدن مفید است. هسته این میوه سرشار از منیزیم است که به کنترل استرس و اضطراب کمک می کند.

نحوه استفاده:

خوردن دانه های میوه تاج خروس بسیار آسان است و می توانید این دانه ها را به همراه آب آن ها نیز بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید