دستگاه بخور دولول چه کاربردی دارد؟


در برخی از مواقع که رطوبت هوای محیط کم است از دستگاه بخور دو لول جهت افزایش رطوبت استفاده می شود. خشکی هوا و کاهش رطوبت سبب مشکلات بسیاری برای افراد می شود که جهت حل آنها این دستگاه گزینه مناسبی است. در محیط هایی که دارای آب و هوای خشک هستند یا در فصل زمستان که رطوبت داخل محیط به دلیل گرمای موجود در آن کاهش پیدا می‌ کند، بهتر است از دستگاه مناسب بخور استفاده شود.

این دستگاه علاوه بر تامین رطوبت مورد نظر آلودگی ها را نیز از بین می ‌برد و در برخی از مواقع با خوشبو کننده های گیاهی قابل استفاده است و محیطی تمیز و خوشبو را ایجاد می کند. این دستگاه ها در داخل خانه، محیط کار و هر محیط بسته دیگری قابل استفاده هستند و سبب تنفس بهتر، درمان خشکی گلو و سرفه، بهبودی سرماخوردگی، رفع خشکی چشم ها، درمان علائم مربوط به آسمو درمان سایر مشکلات دیگر در افراد می شود.

جهت ایجاد فضایی بسیار پاکیزه و به دور از آلودگی در محیط خانه یا محل کار و ایجاد آرامش بیشتر در این فضاها خرید دستگاه بخور گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم شما را با انواع این دستگاه ها، ویژگی ها و کاربرد آنبیشتر آشنا کنیم.

انواع دستگاه بخور:

این دستگاه ها در دو نوع گرم و سرد تولید می شوند و ممکن است هر دو کارایی را با یکدیگر داشته باشند. هر کدام از این دستگاه ها با توجه به نامگذاری خود در فصل های متفاوتی استفاده خواهند شد. در فصل های گرم سال از دستگاه های بخور سرد استفاده میشود که محیطی خنک و آرامش بخش ایجاد شود و در فصل‌ های سرد دستگاه بخور گرم کاربرد دارد که دمای هوا بالاتر رود و همچنین رطوبت هوا افزایش پیدا کند.

 

ممکن است دستگاه مورد نظر هر دو قابلیت را به صورت یکجا داشته باشد که در این صورت خرید آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. زیرا دو کار متفاوت را همزمان انجام می دهد. برخی از دستگاه های بخور دارای سیستم تصفیه هوا نیز هستند و از این طریق آلودگی‌ ها و ریزگرد های موجود در محیط را جذب کرده و از فیلتر موجود در خود عبور می‌ دهند که هوایی تمیز و بدور از آلودگی را به محیط انتقال دهند.

 

دستگاه بخور سرد و گرم دارای چه کاربردی است؟

همانطور که گفته شد این دستگاه جهت تامین رطوبت به کار می رود. بنابراین بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در اثر کمبود رطوبت یا خشکی هوا برای افراد ایجاد شود را از بین خواهد برد. استفاده این دستگاه در بهبود شرایط زیر بسیار موثر است.

تامین رطوبت هوا

درمان خشکی گلو

درمان سرفه

تامین رطوبت مورد نیاز پوست و مو و ایجاد لطافت و درخشندگی در آنها

بهبود خواب افراد

بهبودی در خروپف

کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی

تصفیه هوا از آلودگی ها

دستگاه بخور سالنی

شاید بتوان بی خطرترین و موثر ترین راه های پاکسازی پوست صورت استفاده از دستگاه بخور صورت باشد . در عین حال استفاده ازاین دستگاه بخور سالنی باعث می شود تا بخار آب وارد بینی شده و مانع از آبریزش بینی نیز شود . در بسیاری از سالن ها و حتی باشگاه ها این دستگاه تعبیه شده تا افراد با استفاده از این دستگاه منافذ پوست صورت را باز کرده و پس از آن یا عمل پاکسازی پوست و یا تغذیه توسط ماسک ها و کرم های مخصوص این کار باشند . دستگاه بخور سالنی صورت گرم و سرد تولید می شود . در نتیجه نوع بخور صورت آرایشگاهی این محصول علاوه بر پاکسازی و شادابی پوست و تاثیر مثبت بر روی بخور صورت برای جوش سر سیاه که بیشتر روی بینی مشاهده می شود ، بخور دادن پوست چرب ، بخور صورت جوش دارد .

دستگاه بخور سالنی ایستاده پایه‌دار

از انواع دستگاه بخور صورت ایستاده بیشتر در مراکز عمومی تر مانند آرایشگاه ها و یا باشگاه ها استفاده می شود . این دستگاه بخور صورت ایستاده- پایه دار نیز در دو نوع ایستاده پایه دار سرد و یا گرم تولید می شود . نکته اینکه این دستگاه را با مدل سالنی که بمنظور رطوبت محیط تولید شده است را اشتباه نگیرد . وظیفه ی این دستگاه فقط برای صورت می باشد . به این سبب که این محصول در سالن های زیبایی و حتی در برخی سالن های ورزشی جهت بخور سرد و گرم استفاده می شود برخی این دستگاه را به نام دستگاه بخور صورت سالنی می شناسند . این کالا از منظر توانایی و کاربرد به گروه های یک لوله دو لوله و اوزون دار و بدون اوزون تقسیم بندی می شوند. نوع تک لول آن از نظر کاربردی استفاده این محصول در سالن ها خیلی منطقی به نظر نمی آید چراکه اولا استفاده این دستگاه در سالن ها عمومی است و نمی توان فقط یک بخار سرد و یا فقط یک بخار گرم در دسترس باشد . دلیل دوم این است که اختلاف قیمت نوع 1 لوله و 2 لوله بسیار ناچیز است و از نظر اقتصادی واقعا به صرفه بنظر نمی رسد . اختلاف دیگر در قیمت به موضوع دارا بودن اوزون و یا نبودن آن است و این وجود این امکان هم در قیمت خرید دستگاه بخور سالنی آرایشگاهی ایستاده پایه دار تاثیر قابل توجهی نداشته و بسیار ناچیز است . پس پیشنهاد می شود هنگام خرید دستگاه بخور سالنی ایستاده آرایشگاهی به اختلاف قیمت ها بخاطر امکانات و کاربرد ها دقت شود و با هزینه بیشتر از امکانات خیلی مهم تری بهره مند خواهید شد.

در صورتی که تمایل به خرید دستگاه بخور دارید و نمی دانید کدام نوع از این تجهیزات را انتخاب کنید، به شما توصیه می‌کنیم به فروشگاه آنلاین استاربیوتی سر بزنید. در این سایت فروشگاهی انواع دستگاه های بخور گرم، سرد و گرم و سرد و دستگاه بخور سالنی بابهترین برند های روز دنیا وجود دارد که از نظر کیفیت و کارایی در حد بسیار بالایی قرار دارند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید