کاخ سفید حملات جدید علیه یمن را تایید کرد



کاخ سفید شامگاه جمعه تایید کرد ارتش آمریکا در تجاوزاتی جدید سه مرتبه به اهداف جنبش انصارالله یمن حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری مدعی شد کشورش «در دفاع از خود» سه حمله موفقیت‌آمیز علیه اهداف انصارالله یمن داشته است. این حملات یک اقدام پیشگیرانه علیه موشک‌اندازهایی است که آماده حمله بودند.

وی افزود: ما گزینه هایی برای مقابله با حملات انصارالله داریم و در حال بررسی آن هستیم.

شبکه خبری «المسیره» وابسته به این جنبش گزارش کرد ارتش آمریکا و انگلیس بار دیگر طی دو حمله منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: این پنتاگون است که موفقیت حملات علیه انصارالله را ارزیابی می‌کند، در حالی که قابلیت‌های تهاجمی آن باقی است. ارتش ایالات متحده در تلاش است تا توانایی‌های تهاجمی انصارالله را بیشتر محدود کند. اقدامات انصارالله هیچ ارتباطی به غزه ندارد و بیشتر کشتی‌های مورد حمله هیچ ارتباطی با انصارالله ندارند. حملات انصارالله در دریای سرخ هیچ نقشی در مذاکرات آتش بس در غزه نخواهد داشت و اسرائیل برای توقف جنگ غزه در ازای توقف درگیری در دریای سرخ تحت فشار قرار نمی‌دهیم.

وی با اشاره به جنگ غزه و تحولات آن گفت واشنگتن هر چیزی را که رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در درازمدت نیاز داشته باشد در اختیارش قرار خواهد داد. آمریکا از آتش‌بس موقت انسانی حمایت می‌کند اما معتقد است آتش‌بس به نفع حماس خواهد بود.

کربی پیرامون مرحله پس از جنگ غزه هم گفت: امیدواریم بتوانیم با دولت اسرائیل و همتایان خود در منطقه در مورد اداره غزه همکاری کنیم. گفتگوهایی که ما با همتایان خود در منطقه انجام می دهیم شامل بحث در مورد مرحله پس از جنگ است.

وی با نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مدعی شد: هیچ نشانه ای وجود ندارد که ارتش اسرائیل عمداً در غزه جنایات جنگی انجام داده باشد. در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره درخواست مکزیک و شیلی پیرامون انجام تحقیقات در خصوص جنایات جنگی احتمالی اسرائیل هستیم.

کربی با بیان اینکه واشنگتن در حال انجام مذاکرات جدی برای دستیابی به دومین توافق تبادل اسراست، گفت اطلاعات زیادی درباره وضعیت اسرای صهیونیستی در غزه و شرایط بازداشت آنها ندارد و آزادی این اسرا بسیار دشوار است.

وی گفت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنان از راهکار تشکیل دو دولت حمایت می‌کند و به این گزینه اعتقاد دارد. بایدن همچنان به امکان تشکیل کشور فلسطین معتقد است و آن را راه حلی پایدار می‌داند اما کابینه فعلی نتانیاهو محافظه کارترین کابینه در طول تاریخ رژیم صهیونیستی درباره راهکار تشکیل دو دولت است. نتانیاهو نیاز دارد کابینه خود را قوی کند تا یک راه حل طولانی مدت برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی پیدا کند.

این مسوول کاخ سفید با اشاره به گفتگوی تلفنی امروز بایدن و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت دو طرف درمورد تلاش‌های جاری درباره اسرا، تغییر عملیات نظامی در غزه و پیشرفت‌های حاصل برای اطمینان از در دسترس بودن درآمد برای تشکیلات خودگردان فلسطین جهت پرداخت حقوق صحبت کردند. آن دو مسوولیت رژیم صهیونیستی درباره محدود کردن خسارت‌ها علیه غیرنظامیان  را بررسی کردند.

کربی در ادامه به تلاش واشنگتن برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی پرداخت و گفت: ما همچنان در حال مذاکره در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم و پاسخ های مثبتی در این زمینه دریافت کرده‌ایم.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید