مسابقه نشانه‌های جغرافیایی در روز جهانی مالکیت فکری



کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست‌جمهوری به مناسبت «روز جهانی مالکیت فکری»، مسابقه‌ای را در زمینه «نشانه‌های جغرافیایی» به مدت ۱۰ روز برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی مالکیت فکری از سال ۲۰۰۰ میلادی، ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصادف با سالروز آغاز اجرای کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری (۲۶ آوریل ۱۹۷۰ میلادی) را به ‌عنوان روز جهانی «مالکیت فکری» انتخاب کرده است. این سازمان هرسال شعاری محوری را برای این روز اعلام می‌کند تا توجه جامعه را به آن موضوع جلب کند.

شعار امسال این روز، «مالکیت فکری و توسعه پایدار؛ خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» (IP & SDGs; Building Our Common Future With Innovation and Creativity) است.

روز جهانی مالکیت فکری ۲۰۲۴ فرصتی است برای کشف اینکه چگونه مالکیت فکری راه حل‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را که برای ساختن آینده جمعی همه ما و فایق آمدن بر چالش‌های چند وجهی بسیار حیاتی هستند، تشویق و تقویت کند.

️به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، کانون مدیریت دارایی‌های فکری تصمیم گرفت تا یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی برای همراهان خود برگزار کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مسابقه از روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود و هر روز یک سؤال در حوزه Geographical Indications) GI) نشانه جغرافیایی در استوری صفحه اینستاگرام کانون قرار داده می‌شود و مشارکت کنندگان تا روز بعد، پیش از انتشار پاسخ سؤال، فرصت دارند تا به سؤالات پاسخ دهند. پس از اتمام مسابقه، از بین افرادی که پاسخ‌های درست را در طول این مدت ثبت کرده باشند، جوایزی اهدا خواهد شد. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید