صلح آبادی: ذخایر ارزی بانک مرکزی امروز بالاترین میزان در تاریخ کشور است


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی صلاح آبادی رئیس کل بانک مرکزی امروز در گفت و گوی اختصاصی در شبکه یک اظهار داشت: اسامی مشمولان حمایت معیشتی از سوی حمایت به بانک مرکزی اعلام شده است. هدف: دولت قرار گرفته و وجوه مربوطه به حساب آن واریز شده است.

وی گفت: اسامی افراد در 9 رده درآمدی اعلام شده از سوی سازمان هدفمندی افراد شامل سه دهم اقشار کم درآمد به ازای هر نفر 400 هزار تومان در ماه و شش پردرآمد برای هر نفر 300 هزار تومان است. یک نفر در ماه، سپرده در دونوپت تمام شده. مبالغی در حال حاضر برداشت نمی شود و در آینده پس از اعلام دولت از طریق سازمان حمایت هدف برداشت خواهد شد.

السلح آبادی گفت: اسامی مشمولان توسط سازمان هدف حمایت مشخص می شود و در صورت حذف افرادی که به هر دلیلی حذف شدند، می توانند اعتراض خود را به سازمان هدف حمایت اعلام کنند. این اعتراضات بررسی می شود و در صورت تصویب و اصلاح، هر مبلغی که به دیگران واریز شود از طرف آنها نیز خواهد بود و اگر شخصی نام مناسبی داشته باشد یا جزو ده نفر پردرآمد باشد و بعد از اعتراض جزو ده نفر اول باشد. 8 یا 9، آنها را پشتیبانی زندگی و پرداخت شمرده می شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عده ای از کسر مبالغی از معیشت خود خبر دادند، گفت: حدود دو سال پیش تعدادی از دریافت کنندگان حمایت وام بالغ بر یک میلیون تومان بود. کرونا آنها به سازمان هدف حمایتی بدهی دریافت کرده و بدهکار هستند، اقساط آنها برداشته شده، بخشی از حمایت آنها به دلیل حق بیمه وام کاهش یافته و مابقی فعلا تا زمان اعلام دولت غیرقابل وصول است.

صلح آبادی همچنین با بیان اینکه برخی گفته اند حساب پشتیبانی آنها مسدود شده است، گفت: این درست نیست. مثلاً اگر فردی 5 میلیون تومان در حساب خود داشته باشد، 2 میلیون تومان از پشتیبانی اضافه شده است، فقط 2 میلیون جدید قابل برداشت نیست و می تواند 5 میلیون برداشت کند و اگر مشکلی داشته باشد، دارد. برای اعلام قصد به بانک یا سازمان مراجعه کند و تا زمان اعلام رسمی نمی تواند وجوه هدفمند سازمان را برداشت کند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره ضرورت اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: روش قبلی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را با نرخ ترجیحی تخصیص می داد قابل دفاع نبود و عوارض متعددی داشت. روش این بود که ارز یارانه ای به واردکننده ورودی داده می شد اما حالا دولت می خواهد نیمی از آن را به تامین کننده ارز اختصاص دهد و شگفت انگيز?تفاوت پرداخت نصف نرخ ارز و نرخ ارز ترجیحی برای آخرین دایره، مردم.

الصلابادی همچنین گفت: تخصیص ارز ارزان، واردکننده را تشویق به واردات بیشتر و استفاده از مابه التفاوت حدود 24 هزار تومانی ارز بازار آزاد با 4200 تومان ارز و واردات بیشتر کرد. اما دولت اکنون می خواهد حمایت معیشتی را به حوزه انتخابیه آخر یعنی مصرف کننده اختصاص دهد.

وی همچنین تاکید کرد که ذخایر ارزی نزد بانک مرکزی بالاترین میزان در تاریخ بانک مرکزی است.

مداوم…




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید