آمریکا در حال جنگ جهانی سوم است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا داگلاس مک گرگور به لهستان نسبت به مداخله در جنگ اوکراین هشدار داد تا دولت واشنگتن را در معرض خطر رویارویی مستقیم نظامی بین ناتو و روسیه و شروع جنگ جهانی سوم قرار دهد.

تاکید ارتش بازنشسته ایالات متحده بر دخالت نیروهای لهستانی در درگیری اوکراین برای نجات ارتش خسته و حفظ شهرت دولت بایدنخطرات درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه.

یکی از مشاوران ارشد وزیر دفاع موقت دولت ترامپ تاکید کرد که به نظر می رسد جبهه اوکراین در حال فروپاشی است و گفت که جنگ علیه روسیه در اوکراین پیشرفت کرده است، اما نه آنطور که ناظران غربی انتظار داشتند. نیروهای اوکراینی شکسته و خسته به نظر می رسند مایل rsnd. عرضه نیروهای اوکراینی به شرق تنها کسری از آنچه مورد نیاز است است. در بیشتر موارد، سلاح های جدید و جایگزین مدت ها قبل از رسیدن به جبهه نابود می شوند.

مک گرگور افزود: با توجه به شکست آشکار کمک های ایالات متحده و هجوم سلاح های جدید برای نجات نیروهای اوکراینی از نابودی قریب الوقوع، دولت بایدن از تغییر حالت و ذخیره کنید به این می گویند شهرت شما.

به ارتش آمریکا یادآوری شد که دولت بایدن او ممکن است امیدوار باشد که رویارویی بین روس ها و لهستانی ها در هر صورت منجر به درخواست تشکیل جلسه شورای ناتو و توسل به ماده 5 پیمان ناتو شود که ناتو را ملزم به دفاع از یکی از اعضای شرکت کننده در جنگ می کند. مداخله نظامی لهستان اعضای ناتو را در معرض شبح جنگ با روسیه قرار می دهد.

اواخر ماه گذشته، «سرژ ناریشکین گفت: ورشو در حال کار بر روی طرحی برای استقرار نیروهای حافظ صلح در غرب اوکراین به بهانه حفاظت از منطقه در برابر روسیه است، اما هدف نهایی آن اتحاد مجدد این مناطق با لهستان است.

دیدگاهتان را بنویسید