9780 عنوان کتاب در نمایشگاه به فروش رفت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی معاون رئیس جمهور و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دومین نشست خبری خود که عصر امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در خصوص مشکلات دستگاه های کارت خوان در کیوسک ها برگزار شد، اظهار داشت: تا شب گذشته بسیاری از دستگاه های مربوطه. ناشران با توجه به دستورالعمل مالیاتی، ما کارت خوان را تغییر می دهیم. از دیشب برای رفع مشکل ناشران مهد اصلی اندیشیدیم و در بخش ناشران عمومی و دانشگاهی خوشبختانه مشکلات پیش آمده است. رفع شد و مشکلات دیگر را حل کردیم.

وی افزود: در قسمت ناشران کودک و نوجوان مشکلاتی وجود داشت که به ترتیب برطرف شد و از این رو ناشران متصل به حساب دارالکتاب و ادبیات پس از پایان دوره وجوه وجه دریافتی را به حساب ناشر واریز می کنند. نمایشگاه.” تبدیل شدن.

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داریم و همکاری بسیار خوبی با هلال احمر داشته ایم.

رمضانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تداوم فروش کتاب از طریق نمایشگاه کتاب مجازی در طول سال و در قالب طرح های فصلی، افزود: با توجه به چگونگی ادامه این انتشارات و فروش کتاب در نمایشگاه مجازی. ، باید ابعاد مختلف صنعت چاپ را بررسی کنیم. این دسته فقط برای ناشران است. البته ناشران در رأس این حلقه قرار می گیرند. اما برای راحتی مخاطب و موضوع فروش کتاب، امکان دسترسی بهتر به کتاب را نیز در نظر گرفته ایم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تعداد غرفه های خالی نسبت به دیروز بسیار کمتر است اما طبق آیین نامه نمایشگاه بسیاری از غرفه ها به دلیل پرداخت به ناشران دیگر یا افزایش فضای غرفه های دیگر قابل استفاده نیستند. اما از نظر کمیت، کیفیت و فروش باید به تولیدکنندگان اصلی توجه داشت تا غرفه های خالی را با ناشران و سایر متقاضیان جایگزین کنند.

وی افزود: موضوع درجه بندی ناشران در دستور کار وزارت ارشاد است و با توجه به موضوع بررسی باید گفت که تولید آثار باید مورد توجه قرار گیرد که البته موضوع حوزه را تحت تاثیر قرار می دهد. ” و محوطه غرفه ها

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خصوص بخش بین المللی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: هر ناشر خارجی در تاریخ اعلام شده از سوی نمایشگاه آثار خود را ارسال و کتاب خود را تحویل گرفت و آثار به گمرک وارد شد. با تأخیر، زیرا گروه ارزیابی ما اگرچه از موعد تحویل فراتر رفته است، اما آثار دریافت و ارزیابی شده است و بنگاه‌های ناشران تا ظهر شنبه منحل می‌شوند؛ هزینه‌های واردات مشاغل مطابق با نرخ ارز پایه و نرخ بانک مرکزی بوده است.

رمضانی و درباره تخفیف انتشارات در نمایشگاه کتاب افزود: تخفیفات انتشارات را از 30 درصد به 15 درصد کاهش دادیم تا بتوانیم کمی مشکلات مالی واردات کتاب را جبران کنیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: البته وقتی این نمایشگاه بزرگ برگزار می شود، تمام تلاش این است که در زمان شیوع ویروس کرونا به نمایشگاه کتاب آسیبی وارد نشود، بنابراین نمایشگاه کتاب را در دستور کار قرار دادیم. به دلیل دسترسی برابر مخاطبان، امکان برپایی نمایشگاه مجازی را در کنار حضور فیزیکی ناشران قرار می دهیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب کم کم شور می شود؛ امسال همه مجموعه ها در قسمت های مسقف هستند و به دلیل گستردگی فضای شبستان، پراکندگی جمعیت مشهود نیست و نباید این نکته را نادیده گرفت که در آنجا وجود دارد. هنوز ترس از حضور در فضای عمومی است.

رمضانی درباره رعایت عفاف و حجاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این فضای فرهنگی نیازمند فضاهای مختلف عفاف و حجاب و رعایت آدابی است که مردم مطالبه می کنند و البته تصمیمی در این زمینه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گرفته شد. دفتر مرکزی نمایشگاه.”

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه اگر غرفه ای را به غیر از کتاب فروخته است تخلف است و تصمیم قطعی برای ممنوعیت حضور در سال های بعد دارد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور ناشران دیجیتال افزود: با توجه به استقرار انتشارات دیجیتال به دلیل استقبال ناشران در بخش عمومی و سایت نمایندگی دوستی سرای اهل غلام به عنوان ناشران بین المللی در طبقه دوم. شبستان، حضور ناشران دیجیتال را رد کردیم.»

وی در خصوص غرفه خالی افغانستان در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب گفت: آثار ناشران افغانستانی هنوز نرسیده است و هر زمان که برسد پس از ارزیابی در غرفه قرار می گیرد.

رمضانی در خاتمه گفت: نمایشگاه کتاب برای رفاه حال مخاطبان در روزهای پنجشنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید شده و ساعت اختتامیه آن ساعت 21 می باشد و همیشه از مردم می خواهیم برای بازدید از نمایشگاه از وسایل حمل و نقل استفاده کنند. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران. استفاده عمومی به دلیل محدودیت ظرفیت پارکینگ.

وی افزود: در بخش بین الملل امروز (پنجشنبه 21 اردیبهشت) پذیرای سفرای یمن و کره جنوبی بودیم و مهمانان خارجی از نشریات کودک و نوجوان در غرفه این نشریات حضور داشتند.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تاکنون 196796 عنوان کتاب در بخش مجازی نمایشگاه کتاب به نمایش درآمده است که این تعداد در حال تکمیل است و 33 هزار و 740 سفارش شامل 97 هزار و 80 عنوان کتاب به ثبت رسیده است. فروخته شده و تاکنون 35249 بسته تحویل پست شده است.

رمضانی افزود: حجم فروش تا ساعت سه بعدازظهر (پنجشنبه 21 اردیبهشت) از 84 هزار میلیارد ریال گذشت؛ شهرهایی مانند مشهد، قم و تهران بیشترین سفارش را داشتند و شهرهای اصفهان و خراسان رضوی و همچنین تهران بیشترین سفارش را داشتند. تاکنون ناشران در تهران بیشترین تعداد سفارش را دریافت کرده اند.

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تاکنون بیش از 400 مرسوله پستی به 155 روستا رسیده است که بیشتر آنها به مازندران و همدان اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید