طالبان کمیسیون حقوق بشر و چهار نهاد دیگر افغانستان را منحل کرد



رویترز به نقل از یک مقام افغان گزارش داد که مقامات طالبان افغانستان پنج سازمان بزرگ تحت حمایت دولت آمریکا در این کشور از جمله کمیسیون حقوق بشر را منحل کرده اند و آنها را در مواجهه با بحران مالی غیرضروری می دانند.

به گزارش رویترز، مقامات طالبان افغانستان روز شنبه هنگام اعلام اولین بودجه ملی سالانه دولت خود از زمان اشغال این کشور جنگ زده در ماه اوت گذشته، گفتند که افغانستان در سال مالی جاری 44 میلیارد افغانی (501) کسری بودجه دارد. میلیون.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی دولت طالبان به رویترز گفت: «این ادارات منحل شدند زیرا غیرضروری تشخیص داده می شدند و در بودجه گنجانده نمی شدند.

شورای عالی آشتی ملی افغانستان، شورای امنیت ملی که زمانی قدرتمند بود و کمیته نظارت بر قانون اساسی افغانستان نیز منحل شدند.

این آخرین باری بود که عبدالله عبدالله رئیس جمهور پیشین افغانستان ریاست شورای عالی آشتی ملی افغانستان را بر عهده داشت و وظیفه شرکت در گفتگوهای صلح بین دولت اشرف غنی، رئیس جمهور سابق تحت حمایت ایالات متحده در افغانستان و جنبش شورشیان طالبان در زمان.

در آگوست 2021، 20 سال پس از حمله آمریکا به افغانستان، نیروهای خارجی از این کشور خارج شدند که منجر به فروپاشی دولت وقت افغانستان و سلطه طالبان شد.

سمنگانی گفت: بودجه ملی «بر اساس واقعیت‌های عینی» است و فقط برای بخش‌هایی در نظر گرفته شده است که فعال و سازنده بوده‌اند.

وی افزود که این مؤسسات منحل شده می توانند در آینده «در صورت لزوم» دوباره فعال شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید