چگونه به کمک هزینه همسرتان اضافه می کنید؟



افرادی که به هر دلیلی جزو مزایای همسرشان نیستند می توانند برای رسیدگی به این موضوع جداگانه ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا، در حین ثبت نام مستمری بازماندگان، یکی از موضوعات بسیار مهم و مبهم برای متقاضیان، درج نشدن یکی از زوجین در کمک هزینه همسر یعنی خانواده و نحوه اقدام در این زمینه است.

به عنوان مثال، مردی با فرزند به عنوان سرپرست خانوار کمک دریافت می کند اما زن مزایایی را دریافت نمی کند، یا زنی که دارای فرزند است دریافت کننده نفقه است اما مردی که قبلاً این کمک را دریافت نکرده یا اکنون دریافت کرده است. مستثنی شده است و پشتیبانی دریافت نمی کند.

بر این اساس در هر دو صورت زوجی که حمایت نمی شود باید به صورت جداگانه و بدون اقدام جدیدی از سوی همسر و فرزند برای ثبت نام اقدام کند.

اگر خانمی متقاضی دریافت کمک است و سرپرست خانواده نیست باید توجه داشته باشد که هنگام ثبت نام باید شماره موبایل خود را وارد کرده و مراحل را طی کند نه شوهرش که سرپرست خانواده است. . همچنین همین عدد را برای شب شخصی خود ثبت کنید نه برای همسرتان.

پس از ثبت نام، خانواده با ارسال لیست سازمان مشمولان هدف به وزارت رفاه غربالگری می شود و در صورت تایید، متقاضی به خانواده اضافه می شود.

ثبت نام بازماندگان امدادی از 17 می آغاز شد و متقاضیان می توانند تحت شرایط مقرر اقدام کنند. به طوری که در روزهای 27 و 28 اردیبهشت سرپرست خانوارهایی که آخرین شماره ملی آنها کد ملی است می توانند ثبت نام کنند و امروز و فردا همزمان با 29 و 30 اردیبهشت افرادی که آخرین شماره ملی آنها فردی است می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. .

ضمناً در روزهای شنبه 20 اردیبهشت و یکشنبه 1 خرداد فرصتی برای متقاضیان وجود دارد که بدون محدودیت در قوانین کشوری مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند و پس از آن فرصت دیگری برای بازماندگان تعیین می شود.

این نحوه ثبت نام برای مزایا است سرپرست خانواده ابتدا با کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی *43857*4* را شماره گیری می کند و سپس برای ثبت درخواست کمک عائله مندی خود به آدرس my.gov.ir مراجعه می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید