کمبود مواد غذایی بحران دیگری برای مردم سریلانکا است



به گزارش خبرگزاری ایرنا، دولت سریلانکا وعده خرید کودهای شیمیایی کافی برای تقویت صنعت کشاورزی در فصل آینده را داده است و نخست وزیر نیز نسبت به کمبود مواد غذایی در بحبوحه بحران اقتصادی هشدار داده است.

تصمیم برای ممنوعیت همه کودهای شیمیایی که توسط گوتابایا راجاپاسکا، رئیس جمهور سریلانکا در آوریل سال گذشته اتخاذ شد، باعث کاهش عملکرد محصول شده است و علیرغم بازنگری دولت در این ممنوعیت، تاکنون هیچ واردات عمده ای انجام نشده است.

از آنجایی که زمان کافی برای خرید کودهای شیمیایی برای فصل زراعی امسال (اردیبهشت-مرداد) وجود ندارد، اقداماتی برای خرید کود انجام می شود. ”

گوتابایا راجاپاسکا هفته گذشته 9 عضو جدید کابینه از جمله وزرای بهداشت، تجارت و گردشگری را منصوب کرد، اما نام وزیر دارایی اعلام نشد.

دیروز بانک مرکزی کشور اعلام کرد که تامین ارز از طریق وام بانک جهانی تضمین شده است.

با این حال، تورم ممکن است در ماه های آینده به 40 درصد افزایش یابد. تورم در ماه آوریل از قیمت مواد غذایی به 29.6 درصد رسید که نسبت به سال قبل 46.6 درصد افزایش یافت.

سریلانکا هفته ها است که به دلیل کمبود ارز با یک بحران اقتصادی مواجه است که منجر به کمبود مایحتاج اولیه مانند سوخت، غذا و دارو شده است.

هفته گذشته هزاران دانشجو و معترض در جاده اصلی پارلمان تجمع کردند و هزاران مغازه، مدرسه، شرکت دولتی و خصوصی به کادر پزشکی پیوستند و از دولت خواستند تا به بحران اقتصادی کشور پایان دهد. در پی اعتراضات، رئیس جمهور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

با این حال، اعتراضات در این کشور ادامه یافت که نشان دهنده درخواست معترضان برای استعفای رئیس جمهور گوتابایا راجاپاسکا است.

دیدگاهتان را بنویسید