مارک میلی: احتمال درگیری بین المللی در حال افزایش است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش فاکس نیوز، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که خطر درگیری بین المللی بین قدرت های بزرگ در حال افزایش است.

میلی در سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلان آکادمی نظامی وست پوینت به این موضوع اشاره کرد و از آنها خواست تا برای چنین تحولاتی آماده شوند.

رئیس ستاد مشترک ارتش گفت: «جهانی که من در آن فارغ التحصیل شدم، پتانسیل درگیری‌های بزرگ بین‌المللی با قدرت‌های بزرگ را دارد و احتمال وقوع آن در حال افزایش است، نه کاهش».

وی همچنین از روسیه و چین به‌عنوان قدرت‌های جهانی در مناقشه‌های بین‌المللی یاد کرد و گفت: اکنون با دو قدرت جهانی روسیه و چین روبرو هستیم که هر کدام از قابلیت‌های نظامی قابل توجهی برخوردارند و در تغییرات قوانین موجود نظم مبتنی بر خطرناک است. .

ادعای مایلی در مورد قوانین بین‌المللی متکی بر سیستم آمریکایی است، در حالی که مقامات بسیاری از کشورها، از جمله هر دو، بارها تاکید کرده‌اند که دیگر دنیای تک قطبی وجود ندارد.

میلی قبلا گفته بود که ایالات متحده باید طرز فکر خود را تغییر دهد و در زمینه فناوری تسلیحات فعال باشد.

وی گفت: 25 سال آینده مانند گذشته نخواهد بود. همچنین چالش هایی که با آن روبرو هستیم مانند گذشته نخواهد بود. ما باید برای جنگ های آینده آماده باشیم و با قدرت ارتش خود صلح را حفظ کنیم!

وی افزود: ایالات متحده با چالش های بزرگی در اروپا، آسیا و خاورمیانه از جمله حمله روسیه به اوکراین مواجه است. ما باید ماهیت دنیای جدید را درک کنیم. روش های جنگی ما باید در آینده تغییر کند.

او گفت: «نبردهای آینده در یک مکان نیستند و پیچیده خواهند بود. ما شاهد جنگ بین برخی نژادها خواهیم بود و برخی کشورها خواهان بازگشت تاریخ به گذشته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید