2000 دستگاه لوازم خانگی بدون افزایش قیمت



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محمدمهدی بردران» در هشتمین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و کالای تقلبی که به ریاست وزیر صمت تشکیل شد، در خصوص معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به اینکه 61 درصد پیشرفت در طرح مبارزه با قاچاق کالا و کالاهای تقلبی و لوازم یدکی خودرو اضافه شده است: استان های تهران، همدان، هرمزگان و مرکز بیشترین همکاری را با این طرح داشتند.

وی با تقدیر از همکاری خوب تولیدکنندگان و رشد شاخص ها در زمینه ثبت فاکتور و فاکتور گفت: ثبت فاکتور لوازم یدکی خودرو در سامانه جامع معاملات تا 30 اردیبهشت 10 درصد رشد داشت که نشان دهنده این حمایت و جهت مثبت طرح

15 خرداد حداکثر زمان دریافت شناسه و کد رهگیری

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح کرد: ۱۵ خرداد حداکثر زمانی است که واحدهای تولیدی می توانند به طرح شناسایی کالا بپیوندند و از این تاریخ به بعد تولید کالاهایی که فاقد شناسه هستند. کدها و کدهای رهگیری باید متوقف شوند.

این برادران همچنین از فرمانداری ها خواستند واحدهای تولیدی را برای پیوستن به این طرح فعال کنند و همچنین به واحدهای فاقد پروانه مجوز نیز اعطا کنند.

اجرای فاز دوم طرح مبارزه با قاچاق

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا از هفته جاری اجرایی شد و در این مرحله وارد حوزه لوازم خانگی شدیم.

معاون صنایع عمومی در وزارت صمت با یادآوری اینکه با حمایت انجمن لوازم خانگی تاکنون زیرساخت های این مشکل فراهم شده است، تاکید کرد: اکثر محصولات دارای کد شناسایی و رهگیری هستند و تولیدات داخلی رصد می شود. در ادامه این مشکل با افزایش کیفیت تولیدات داخلی و اقدامات انجام شده محقق خواهد شد.

برادران گفت: روند افزایشی تولید لوازم خانگی در ماه های اخیر با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا افزایش می یابد و موفقیت های بیشتری کسب خواهیم کرد.

مردم هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب محصول توجه کنند

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق انسان وزارت صمت در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم در هنگام خرید لوازم خانگی به کد شناسه کالا (کد شناسایی) توجه کنند، افزود: هر کالای لوازم خانگی دارای کد رهگیری نیز می باشد. که آن را متفاوت می کند.» این قابل ردیابی است. کد در تمام مراحل برای اطمینان از اصالت کالا است و می تواند در گارانتی استفاده شود و قابل نظارت باشد.

وی در اعلام دریافت کد رهگیری برای کالاهای وارداتی گفت: این کد رهگیری قابل رهگیری است و کالاهای وارداتی را از کالاهای قاچاق و تقلبی متمایز می کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح کرد: هرگونه حمایت و مساعدت در واردات کالاهای قاچاق و تقلبی (اعم از بیمه کالا، عرضه، ضمانت و …) کمک در امر قاچاق محسوب می شود. مشمول مراحل قانونی می باشد.

پیشرفت 33 درصدی طرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق و تقلبی

محسن شکر الهی، مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت نیز در گزارشی از پیشرفت 33 درصدی طرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق و تقلبی خبر داد.

مرسل صدیک، رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات لوازم خانگی گفت: در دهه گذشته رشد بسیار خوبی در صنعت لوازم خانگی وجود داشته است، علاوه بر رقابت داخلی، لوازم خانگی ایرانی نیز در بازارهای جهانی در حال کسب جایگاه هستند. پس از این نشست به خبرنگاران گفت: لوازم خانگی با 15 درصد کمتر از قیمت منطقه ای در بازار داخلی عرضه می شود.

وی بزرگترین مشکل در حوزه لوازم خانگی را قاچاق دانست و گفت: در حوزه لوازم یدکی لوازم خانگی امیدواریم با تلاش وزارت صمت واردات محصولات تولید داخل و انجمن متوقف شود. ما حاضریم با وزارت صمت همکاری کنیم…قاچاق هست…

عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در جمع خبرنگاران گفت: قطعاً قاچاق کالا و واردات غیرقانونی برنامه ریزی واحدهای تولیدی برای تولید داخلی را با مشکل مواجه می کند.

وی تاکید کرد: در عین حال که نیاز مصرف کنندگان داخلی ضروری است، محصولات وارداتی نیز باید به طور مستمر تحت نظارت و نظارت قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید