اگر هر روز دوش آب سرد بگیرید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟


دوش آب سرد نه تنها صبح ها شما را از خواب بیدار می کند و به شما کمک می کند تا سالم بمانید، بلکه عصب واگ را نیز تحریک می کند. این عصب تقریباً بر هر قسمت از بدن شما تأثیر می گذارد، از جمله روده، قلب، کیسه صفرا و اندام های تناسلی. دوش آب سرد می تواند به ویژه برای کلیه ها مفید باشد، زیرا آب سرد سطح اسید اوریک را کاهش می دهد و به کلیه های شما کمک می کند تا سموم را دفع کنند.

فواید باورنکردنی دوش آب سرد برای سلامت جسم و روح

اگرچه بیشتر مردم عادت دارند قبل از رفتن به رختخواب دوش آب گرم بگیرند، اما گرفتن دوش آب سرد می تواند به همان اندازه موثر باشد. آب سرد سطح هورمون استرس شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند آرام شوید و سریعتر بخوابید. این وضعیت می تواند هورمون های احساس خوب را افزایش دهد و از بی خوابی جلوگیری کند.

فواید باورنکردنی دوش آب سرد برای سلامت جسم و روح

اگر می خواهید موهایتان پرپشت و سالم باشد، کاهش دمای آب می تواند برای موهایتان مفید باشد و به آن درخشندگی طبیعی بدهد. برخلاف آب گرم، آب سرد موها را خشک و تقویت نمی کند. وقتی موهای خود را با کمی آب سرد می شویید، لایه سبوم دست نخورده باقی می ماند. موها برای هیدراته ماندن به این لایه طبیعی روغن نیاز دارند.

فواید باورنکردنی دوش آب سرد برای سلامت جسم و روح

اگر تا به حال برای کاهش وزن تلاش کرده اید، می دانید که چقدر می تواند ناامید کننده باشد. خوشبختانه راه های آسانی برای کاهش وزن اضافی وجود دارد که دوش آب سرد یکی از آنهاست. هنگامی که بدن خود را در معرض شرایط سرد قرار می دهید، سلول های چربی قهوه ای فعال می شوند که به نوبه خود گرما تولید می کنند و باعث می شوند کالری بیشتری بسوزانید.

دیدگاهتان را بنویسید