راهکارهای ترویج بیانیه گام دوم انقلاب در کلاس های درس دانشگاه ها



رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با بیان اهمیت ترویج و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در فضای کلاسی و دانشگاهی، صدور این بیانیه را اقدامی راهبردی علیه فرماندهان جنگ عنوان کرد. از دشمن انقلاب

به گزارش ایسنا، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با همکاری کانون هم اندیشی اساتید، نشست آنلاین تعاملی را با حضور بیش از 900 نفر از اساتید دانشگاه از سراسر کشور به منظور تبیین و بررسی موضوع برگزار کرد. نقش. اساتید دانشگاه در گفتمان سازی و ترویج بیانیه حرکت، انقلاب دوم را در کلاس های درس دانشگاه رخ داد.

در ابتدای جلسه دکتر مرتضی فضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به بیان اهمیت ترویج و گفتمان گام دوم انقلاب در کلاس و محیط دانشگاه پرداخت و به تشریح صدور آن پرداخت. از این بیانیه به عنوان یک گام راهبردی

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اقدامی به موقع در مقابل جنگ دشمن علیه انقلاب اسلامی و برانگیختن شبهه و ناامیدی در بین حامیان انقلاب اسلامی در سراسر جهان است.

وی افزود: طی سال های گذشته پس از ناامیدی از روند سلطه در انزوا و شکست جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدند که برای توقف انقلاب اسلامی به تصویر ذهنی و تصور نسل سوم و چهارم رسیده اند. از دولت اسلامی انقلاب باید مؤثر و صحیح باشد و انقلاب و آینده امیدوارکننده آن را تغییر دهد.

فاضلی افزود: در سه بخش، تهاجم سنگین رسانه ای و نبرد معرفتی را بر کل جامعه ایران به ویژه مرتبطان انقلاب اسلامی و در چهلمین سالگرد انقلاب علاوه بر زیر سوال بردن افکار عمومی تحمیل کردند. دستاوردهای انقلاب، ناامیدی نسل جوان و توقف ادامه انقلاب را زیر سوال بردند.»

وی خاطرنشان کرد: در چنین فضایی برای اثبات اینکه انقلاب امری پسندیده است و باعث گشایش و تحول در سرنوشت ایرانیان و مسلمانان جهان شد، اقدامی حکیمانه از سوی رهبر فرزانه و مدبر انقلاب صورت گرفت. که گام دوم انقلاب بود.

فاضلی تاکید کرد: برخی از رهبران نهضت سلطه مدعی شدند که انقلاب اسلامی ایران شاهد چهلمین سالگرد خود نخواهد بود، اما بر خلاف ادعای آنها، انقلاب اسلامی همچنان رو به رشد است و به قوی‌تر از گذشته می‌بالد و از مرزهای جغرافیایی و شعارزدگی در محیط عبور می‌کند. . از ایده ها و جذب روشنفکران.. جهان وجود دارد.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاه افزود: ترسیم چهره انقلاب و دستاوردهای آن به عنوان گامی صحیح به ویژه در محافل علمی و ترسیم آینده ای روشن برای انقلاب و آینده امید انقلاب برای جوانان. مهمترین وظیفه اساتید دانشگاه است.”

وی به تولید محتوا برای موسسه در این زمینه اشاره کرد و افزود: مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان اقدام به تولید دروس مجازی با محتوای بیانیه گام دوم انقلاب کرده است که تاکنون بیش از 250 هزار دانش آموز این دوره ها را گذرانده اند. دوره های آموزشی.

در تکمیل این نشست دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی راهکارهای گفتمان سازی و تبیین و تقویت بیانیه گام دوم انقلاب را در کلاس درس مطرح کرد و گفت: من به بیانیه اعتقاد دارم. مرحله دوم بیانیه ای توضیحی است که شعارهای انقلاب، دستاوردها و چشم انداز آینده آن را به تصویر می کشد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بر ضرورت گفت و گو برای تبیین گام دوم در حوزه ارتقای دانشگاه تاکید کرد و گفت: حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید فهرست و تبیین شود. ایران پس از انقلاب اسلامی از رتبه های علمی بالایی برخوردار شد. ما هم این را نمی گوییم، اما آماری را می گوییم که معتبرترین مراکز بین المللی منتشر می کنند.

دکتر معتمدی سه رکن اساسی مرجعیت علمی، تأثیر شخصیت و ارتباط با دانش جهانی را از ویژگی های اصلی اساتید در جهت تشکیل و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و ارزش های آن در ارکان ذهنی و فکری دانست. . دانشجویان، گفتمان انقلاب را مهم دانستند.

معتمدی افزود: اساتید دانشگاه ظرفیت زیادی برای پرورش جوانان انقلابی در دانشگاه‌های دولتی دارند زیرا فرصت تعامل با دانشجویان، ارتقای توانمندی‌ها، ظرفیت نمونه، فرصت طراحی آموزشی، فرصت پژوهشی و فرصت‌های ارتباطی ملی و بین‌المللی را دارند و می‌توانند از مرزها عبور کنند. انتقال اندیشه در گام دوم انقلاب به فراسوی مرزهای جغرافیایی.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه دو گفتمان اصلی این بیانیه جوانان هستند، افزود: بر اساس مطالعات روانشناسی در دنیا، شناسایی افراد از سن 18 سالگی به 25 سالگی به 29 سالگی منتقل شده است. که باعث تاخیر در شناسایی شده است، آموزش عالی ما این است که فضای کنونی جوانی را با ریشه های گذشته و تاریخی آن پیوند بزنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران الگوی جدیدی برای سیاست جهانی است که مانند آن وجود ندارد، زیرا آمیختگی دشوار جمهوریت و اسلام نقطه عطفی در آن مرحله و ویژگی منحصر به فرد آن است.

عبدالله معتمدی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران زمانی می تواند به رشد خود ادامه دهد که بلوغ فکری در بخش جمهوری ایجاد شود و مردم به اسلام گرایش پیدا کنند که این امر منوط به تمرکز اساتید بر تربیت نسل جوان بر اساس متون و مفاهیم اسلامی است. این است که آگاهی خود را نسبت به این موضوع بالا ببرند تا با استفاده از آموزه های آنها نظم سیاسی و اجتماعی خود را شکل دهند، زیرا اینها هستند که جمهوری را تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط کانونی دشمنان استفاده از جنگ نرم، تبلیغات روانی و ابزار بصری برای برندسازی اصل انقلاب اسلامی است که مقابله با آن توجه ویژه ای را می طلبد.

عبدالله معتمدی با توجه به اینکه اهمیت علاقه و حضور جوانان در این بیانیه به وضوح نمایان است، تشکیل یک حرکت گسترده توده ای با شناخت جوانان در بیانیه را گام دوم انقلاب دانست. برای جنبش فعلی ضروری است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب باید در قالب ادبیات پایداری در دانشگاه ها ارائه شود چرا که کتاب های درسی تالیف کرده ایم و به زودی در سطح دانشگاه تدریس می شود.

وی با اشاره به اینکه عناوین دروس باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: بیانیه حتی برای اساتید نیز به درستی توضیح داده نشده و سهم دانشگاه را مشخص نکرده ایم و گام دوم انقلاب به صورت واژه و عبارات پیش می رود. ” در حالی که باید تبیین شود و بعد گفتمان فرهنگی بسازد.

معتمدی با اشاره به اینکه توانایی درخت انقلاب مرهون زحمات فراوانی است که باید بر آن غلبه کرد، یادآور شد: اساتید دانشگاه باید بدون تعمیم و ورود جزییات وارد عرصه تبیین این گزاره شوند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در پایان این نشست تعاملی، اساتید و اعضای هیات علمی از میان حاضران به بیان پرسش ها، دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص موضوعات مطروحه و بیانیه این نشست پرداختند. مرحله دوم. برای انقلاب و برخی راهکارهای عملی این زمینه را فراهم کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید