نگاهی به کتاب ترسناک «گورستان آشفته» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر – گروه فرهنگ و اندیشه: گورستان متلاطم اثر نوید فروخی مجموعه ای از داستان های ترسناک است. این کتاب شامل 15 داستان کوتاه در 217 صفحه است که در سال 1400 منتشر شده است سارا قفسه سینه

محقق آچه مروی در یادداشتی که برای انتشار ارسال شده به «قبرستان بی قرار» اشاره کرده است.

متن مفصل این یادداشت را در ادامه می خوانیم؛

نوید فرخی در این کتاب با استفاده از عناصر اصلی ژانر وحشت مانند; ترس و تعلیق، زمینه چینی برای مقابله با اوج و نتیجه داستان، داستان و داستان مناسب است. رمز و رازاثر خنک و هیجان انگیز خشمگین ایجاد شده.

داستان های ترسناک با مضامین متنوعی مانند احضار ارواح، پری، طلسم، جادو و جادو، حس هیبت و وحشت را در خواننده برمی انگیزد و با نفوذ در تخیل فرد، فضاهای ترسناک را ایجاد می کند. za در ذهن خواننده مبهم می شود. این کتاب شامل مکان ها و شخصیت های عجیب و غریب است فراطبیعی مانند جین که یک عنصر رایج در فرهنگ ماست، طرح روی جلد نیز فضایی وحشتناک را بیان می کند. بیاورید او هست. داستان ها جذاب و کاتالیزوری که با تفسیر باعث هجوم آدرنالین و ترس می شود، مخاطب را تا آخر با خود نگه می دارد و قوه تخیل را تحریک می کند.

در یکی از داستان ها با آدرس کلاغ سیاه داستان زوج جوانی است که به تازگی به خانه جدیدی نقل مکان کرده اند و مونیجا که اغلب در خانه تنهاست، مدعی است که خانه ترسناک است و صداهای عجیبی می شنود. خانه های مرموز با صداهای ناشناخته با باز و بسته شدن همه به تنهایی درها، پنجره ها و حضور یک کلاغ سیاه. ادامه این ترس ها و تعاریف منیجه باعث شد همسرش با داستان همراه شود و صحنه های وحشتناک و غیرمنتظره ای را تماشا کند. بیاورید ادامه دارد. یا در داستان احضار ارواح و صحبت با آنها وحشت آگاهانه و لذت بخشی ایجاد می کند.

در داستان های دیگر نیز شخصیت های اسرارآمیز، مکان هایی با فضای تاریک و سرد وجود دارد. شخصیت ها حوادث مشکوک، مرموز، ناگهانی و غیرقابل پیش بینی. آنچه در نیمه های شب و در تاریکی اتفاق می افتد و صداهای ترسناک در محیط خیالی یک کتابخانه یا حیاط، ترس ملموسی را به وجود می آورد. دوقلوها آمدن نزد خواننده کتاب لذتی وصف ناپذیر است.

در داستانی دیگر، خانه های نفرین شده قدیمی که در آن اجساد افراد را دزدیده یا حمل می کنند و گربه های مرموز که کارهای عجیب و غریب انجام می دهند بسیار مهم هستند.

جن گیری و حلول ارواح خبیثه در بدن دیگری یا خواندن دعا و فحش توسط فالگیرها و جادوگری ترس از حضور این موجودات. متعالی خلق شده در شخصیت داستان; اینها وقایعی است که در زندگی روزمره شنیده ایم اما هرگز واقعاً تجربه نکرده ایم و با قلم نویسنده در این مجموعه آگاهانه در تخیل خود به تصویر کشیده شده و از ترس ناشی از آن لذت می بریم.

این کتاب مهیج و ترسناک به ویژه برای علاقه مندان به ژانر وحشت به شدت توصیه می شود.

در اینجا گزیده هایی کوتاه از برخی از داستان های این مجموعه آورده شده است:

«احساس می‌کردم نمی‌توانم حرکت کنم و همه چیز درست شد و زمان ایستاد، مطمئن نبودم قلبم ثابت است. می زندحتی صدای حرکت ساعت هم نمی آمد، موجود سیاه وسط باغ ایستاده بود و به من خیره شده بود. همونطور که بهش خیره بودم

اتفاق بعدی خیلی سریع مثل یک چشم بر هم زدن اتفاق افتاد.

موجود سیاه از وسط باغ شروع به دویدن به سمت من کرد.

بخشی از داستان کلاغ سیاه

با چشمان وحشی اش به جلو خیره شده بود و به ما نگاه نمی کرد.لباس خاکستری از محتوا او آن را پوشیده بود و به نظر می رسید که بدنش را مانند قبل ترک کرده است. فکر می‌کنم قلبم برای لحظه‌ای ایستاد، اما اتفاقی که بعد افتاد یک شوک بود تکان دادن اهدا کننده به یک آشفتگی تبدیل شد. سرش را جلو آورد و…”

گزیده ای کوتاه از داستان شبح نوروز

“روزی نیست که اتفاقی که افتاده را مرور نکنم و هزار بار به خودم لعنت بفرستم که چرا نرفتم. وقتی در را کاملا باز کردم.” نزدیک بود توی حیاط روی زمین بیفتم. شوک این حرکت آنقدر غیرمنتظره بود که نتوانستم از خودم دفاع کنم. اما پیرمرد قصد جنگیدن نداشت. کیفم را روی دوشش دیدم. سعی کن در را با لبخندی شیطانی ببندی…”

بخشی از داستان مدرسه

دیدگاهتان را بنویسید