آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داود – خبرگزاری مهر ، اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند ضمن تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به سیل در امامزاده داود (علیه السلام) گفت: از ساعت 13:30 بامداد امروز بارش شدید باران در سراسر کشور به ویژه استان تهران آغاز شد. که متأسفانه در برخی از مناطق که سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کاین تهران، منطقه امامزاده داود دیده شده است.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داود (علیه السلام) اعزام شدند و با کمک آتش نشانان به امداد رسانی پرداختند.

کولیوند گفت: با توجه به گستردگی این حادثه، سایر تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند و در حال حاضر بیش از 130 پرسنل در حال امدادرسانی به این حادثه هستند.

رئیس هلال احمر با بیان اینکه با تلاش امدادگران 500 نفر را به مناطق امن منتقل کردیم، افزود: تاکنون 9 نفر مصدوم و پنج نفر از شهروندان ما جان خود را از دست داده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به وجود گل و لای و آب که در برخی موارد باعث لاشه هواپیما شده است، 10 سگ یاب برای تسریع در عملیات امداد و نجات در منطقه حاضر شده و مشغول جستجوی مفقودین احتمالی هستند.

کولیوند ادامه داد: گزارش دقیقی از میزان خسارت مالی و میزان خسارتی که استان تهران اعلام می کند ارائه نشده است.

بر اساس این گزارش وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و شهردار تهران از هلال احمر و سایر اکیپ ها بازدید کردند و در جلسه مدیریت بحران اضطراری وزیر کشور دستور سرعت بخشیدن به این موضوع را صادر کرد. روند عملیات جستجو و نجات

دیدگاهتان را بنویسید