بازداشت کودکان، رویه ارتش رژیم صهیونیستی



طی چند روز اخیر مقامات صهیونیست چندین کودک زندانی فلسطینی را در ازای اسرای صهیونیست آزاد کرده‌اند. بسیاری از مردم جهان احتمالا برای اولین بار از خود می‌پرسند: «چرا اسرائیل بسیاری از کودکان فلسطینی را زندانی می‌کند؟»

به گزارش ایسنا، از زمان «انتفاضه دوم» در سال ۲۰۰۰، هنگامی که جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین شروع به شناسایی کودکان زندانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی کرد، نیروهای این رژیم حدود ۱۳ هزار کودک فلسطینی را بازداشت، بازجویی، محاکمه و زندانی کردند.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی در گزارشی می‌نویسد: ارتش رژیم صهیونیستی هر سال بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ کودک فلسطینی را زندانی می‌کند. تمامی فلسطینی‌ها از سال ۱۹۶۷ در کرانه باختری از جمله کودکان در معرض خطر ارتش صهیونیستی هستند.

علی‌رغم این واقعیت که هنجارهای بین‌المللی می‌گویند که غیرنظامیان، از جمله کودکان، هرگز نباید در دادگاه‌های نظامی حضور یابند، رژیم صهیونیستی تنها جایی در جهان است که به طور خودکار و سیستماتیک کودکان را در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند.

این پایگاه خبری می‌گوید: این کودکان تقریبا پسر هستند و در بازه سنی ۱۲ الی ۱۷ سال قرار دارند، اگرچه جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین اسنادی را تهیه کرده که نشان می‌دهند حتی کودک‌های کمتر از ۱۲ سال توسط نیروهای صهیونیستی برای چند ساعت دستگیر می‌شوند.

قانون بین‌المللی تاکید می‌کند، هر شخص زیر ۱۸ سال «کودک» محسوب می‌شود.

بین سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۲۲، جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین شواهد و مدارکی را از ۷۶۶ کودک فلسطینی زندانی گردآوری کرده که نشان می‌دهند ارتش صهیونیستی تا چه اندازه بدرفتاری و شکنجه‌هایی را به این زندانیان وارد می‌کند. به لطف این داده‌ها، می‌توان گفت انکار حقوق اولیه انسانی کودکان فلسطینی اقدام رایج و متداولی برای نیروهای صهیونیستی است.

طبق اطلاعات و اسناد گردآوری شده، سه کودک از هر پنج کودک در نیمه شب در منزل خود دستگیر شده‌اند.

بازجویان صهیونیستی از هر چهار کودک، یک کودک را پیش از محاکمه در سلول انفرادی قرار می‌دهند؛ روشی که از دیدگاه سازمان ملل متحد «شکنجه» محسوب می‌شود.

با این حال، بسیاری از فلسطینی‌ها از جمله کودکان بدون اتهام یا محاکمه توسط ارتش صهیونیستی زندانی می‌شوند؛ به عبارتی آن‌ها به طور نامحدود در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند.

میدل‌ایست‌آی در پایان می‌نویسد: درحالیکه بسیاری از کودکان فلسطینی در چند روز اخیر از زندان‌های اسرائیل آزاد شده‌اند، اما نیروهای اسرائیلی همچنان مشغول حملات و دستگیری‌های شبانه در کرانه باختری هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید