آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم «از آبخیز تا جالیز» در خراسان‌جنوبی


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عملیات اجرایی طرح عظیم «از آبخیز تا جالیز» در خراسان جنوبی عصر امروز با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این مراسم اظهارداشت: سازمان بسیج سازندگی به نمایندگی از سازمان بسیج مستضعفین با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور  تفاهم نامه طرح عظیم « از آبخیز تا جالیز» را به مدت چهار سال منعقد کرد.

سردار محمد زهرایی بیان کرد: در خراسان جنوبی از قبل همکاری مشترکی بین بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی وجود داشت و برای نمونه می‌توان به احیای بیش از هزار رشته قنات  اشاره کرد.

وی ادامه داد: اما طرح مشترک و منسجمی که طبق نقشه بدانیم طی چهار سال می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم که فوایدی برای مردم از جمله  جلوگیری از فرسایش خاک و رواناب و افزایش دبی آب داشته باشد از امروز آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: اینگونه که برنامه ریزی شده در مرحله اول ۷۳ پروژه آغاز می‌شود و امروز اولین روز اجرایی پروژه را در روستای شوشود شاهد بودیم.

سردار زهرایی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه سال بعد این ۷۳ پروژه به پایان می رسد، افزود: تا پایان طرح نیز بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری و احیای هزار و ۲۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: همچنین در خراسان جنوبی دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر کانال کشی تا سر مزارع و ۸۰۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب نیز در مدت چهار سال به سرانجام می رسد.

سردار زهرایی بیان کرد: بیش از ۹ هزار میلیارد تومان اعتباری است که برای پروژه از آبخیز تا جالیز در خراسان جنوبی به صورت مرحله‌ای تخصیص داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: مشارکت مردم و خیرین به صورت یدی و استفاده از ماشین آلات و سایر موارد نیز در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید