آیا غرق کردن تونل‌های غزه امکان‌پذیر است؟ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ فائز الدوری تحلیلگر نظامی و راهبردی در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که تونل‌های نوار غزه به صورت کاملاً مهندسی و با ساختاری پیچیده حفاری شده است.

وی با اشاره به خبر روزنامه آمریکایی مبنی بر آغاز اقدام ارتش رژیم صهیونیستی برای پمپاژ آب به این تونل‌ها تاکید کرد که بر اساس اظهارات رهبران مقاومت اسلامی فلسطین، این تونل‌ها بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر مسافت دارد و به صورت عنکبوتی درست شده و کسانی که طراحی آن را بر عهده داشته‌اند، نقشه مسیرهای مواصلاتی آن را در اختیار دارند.

این تحلیلگر ابراز داشت که طراحان این تونل‌ها تمامی احتیاطات لازم را برای جلوگیری از مقابله رژیم صهیونیستی با این تونل‌ها از جمله تصمیم به غرق کردن آنها در آب را در نظر گرفته‌اند. وی تاکید کرد که طراحی این تونل‌ها ساده نیست و همه آنها به هم راه ندارند؛ علاوه بر اینکه عمق آنها نیز متفاوت است و برخی از این تونل‌ها در چندین طبقه احداث شده‌اند.

الدویری احتمال داد که تونل‌های نزدیک به خیابان الرشید در نزدیکی نوار ساحلی در مسافت کوتاهی به پایان می‌رسند و تمامی این تونل‌ها به هم متصل نیستند و به یکدیگر راه ندارند. به این ترتیب ارتش رژیم صهیونیستی تنها موفق می‌شود بخش کوچکی از این تونل‌ها را در آب غرق کند.

وی ادامه داد که رژیم صهیونیستی پیش از این یک یگان مهندسی را برای بررسی تونل‌ها در منطقه‌ای در النقب تاسیس و تلاش کرد با استفاده از سگ‌ها یا ربات‌ها یا غرق کردن ‌آن در آب یا استفاده از گازهای شیمیایی آن را از بین ببرد، اما نتوانست این ماموریت را به صورت کامل انجام دهد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام های مطلع آمریکایی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی پمپاژ آب به تونل‌های حماس در نوار غزه را آغاز کرده و این عملیات ممکن است چندین هفته زمان ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید