اتهام‌زنی رئیس رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری



رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد دیوان بین‌المللی دادگستری در حکم اخیرش به این رژیم برای آنکه گام‌هایی در راستای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه اتخاذ کند، صحبت‌های او را تحریف کرده است.

به گزارش ایسنا، دیوان بین‌المللی دادگستری در حکم خود در رابطه با پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی از بابت نسل‌کشی در نوار غزه صحبت‌های رهبران رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را به عنوان سند و مدرکی که نشان دهنده تحریک و انسانیت‌زدایی در ادبیات رهبران صهیونیست علیه فلسطینی‌ها است در نظر گرفت.

از جمله این اسناد و مدارک صحبت‌هایی بود که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی چند روز بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی رزمندگان حماس و مقاومت فلسطین، مطرح ساخت.

رزمندگان مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی نزدیک به ۱۲۰۰ صهیونیست را به هلاکت رسانده و حدود ۲۵۰ صهیونیست دیگر را به اسارت گرفتند. رژیم صهونیستی در پاسخ دست به محاصره و عملیات‌ نظامی وحشیانه از هوا، زمین و دریا علیه نوار غزه زده که تاکنون طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت نوار غزه به شهادت بیش از ۲۶ هزار فلسطینی، آواره شدن بیش از ۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه و ایجاد بحران انسانی در این باریکه منجر شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری در حکم خود علیه رژیم صهیونیستی به صحبت‌های هرتزوگ در یک کنفرانس خبری در روز دوازدهم اکتبر اشاره کرد که در آن او درباره فلسطینی‌های نوار غزه گفت «کل یک ملت» مسئول کشتار صهیونیست‌ها هستند.

اما هرتزوگ در واکنش به حکم این دیوان ادعا کرد که اظهار نظرهای دیگر او در همان کنفرانس خبری شامل اینکه «اسرائیل به قوانین بین‌المللی جنگ احترام خواهد گذاشت» و «هیچ بهانه‌ای برای کشتن غیرنظامیان بی گناه وجود ندارد» نادیده گرفته شده‌اند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در حکم روز جمعه خود دستوری به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به عملیات نظامی خود در غزه نداد. اما در این حکم تصریح شد که این رژیم باید هر آنچه می‌تواند به منظور جلوگیری از مرگ، تخریب و هر گونه اقدام مربوط به نسل کشی در نوار غزه انجام دهد و همچنین به تل آویو دستور داد تحریک را پایان داده و در عرض یک ماه گزارشی به دیوان درباره پیشرفت در اجرای این احکام تسلیم کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید