کاشت نهال زیتون به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و گرجستان



به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، درخت دوستی (نهال زیتون) در سفارت کشورمان در تفلیس کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، در ابتدای این مراسم، محمد قبادی راد کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان پیام تبریک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان را به همتای گرجستانی خود قرائت کرد. در این فرصت. سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اردیبهشت یادآور برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و کشور مستقل گرجستان است و به همین مناسبت صمیمانه تبریک می گویم. جمهوری اسلامی ایران گرجستان را همسایه مهم منطقه ای و کشوری در منطقه قفقاز می داند.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بررسی روابط دوستانه دو کشور در سه دهه گذشته روند مثبت و رو به افزایش همکاری ها را در همه زمینه ها نشان داد. اما مایلم بار دیگر بر اهمیت توسعه و تقویت همکاری ها در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی تاکید کنم.
امیر عبداللهیان گفت: وی در خاتمه بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و اهمیت تلاش متقابل برای جلوگیری از تأثیر تحریم های غیرقانونی بر روابط دوجانبه برای دستیابی به یک هدف تاکید کرد. سطح همکاری بالاتر و مزایای بهینه.” من بر دو حالت تاکید می کنم.

در این مراسم معاونان وزیر امور خارجه، معاون وزیر فرهنگ گرجستان و دیگر مقامات و مقامات گرجستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید