تمدید توافقنامه دفاعی میان آمریکا و استونی



وزارت دفاع استونی از امضای توافقنامه دفاعی جدید میان این کشور و متحد آن آمریکا خبر داده و به جزئیاتی درباره آن اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع استونی امروز اعلام کرد که «تولی دونتون»، معاون وزیر دفاع این کشور و «سلسته والندر»، دستیار وزیر دفاع آمریکا یک توافقنامه دفاعی جدید برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به امضای این توافق‌ که در واشنگتن انجام شد، به نقل از دونتون آورده است: «ما در تایید اتحاد قوی میان استونی و آمریکا، توافقنامه همکاری دفاعی خود را تمدید کردیم که تمرکز آن بر حضور نظامی آمریکا در استونی، همکاری در حوزه دفاع سایبری و تهیه مشترک تسلیحات به منظور توسعه توانمندی‌های کشورهای بالتیک است.

وزارت دفاع استونی همچنین اعلام کرد که این توافق شامل انجام رزمایش‌ها، توسعه زیرساخت‌های لازم برای میزبانی نظامیان ناتو و دیگر حوزه‌های منافع دوجانبه است.

دونتون افزود که طرفین بر تعهدشان نسبت به حمایت از کی‌یف تا زمان احیای حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین نیز تاکید کردند.

او افزود: «به این منظور، ما همچنان با وزارت دفاع آمریکا برای آموزش، تجهیز، مشاوره و کمک به نیروهای مسلح اوکراین همکاری خواهیم کرد.»

اولین توافقنامه همکاری دفاعی میان استونی و آمریکا در سال ۲۰۱۹ امضا شد. آمریکا همچنین با لتونی و لیتوانی، دو همسایه بالتیک استونی که با روسیه مرز مشترک دارند، توافقنامه مشابهی امضا کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید