رویوران: پاسخ ایران قواعد جدیدی را در منطقه برقرار کرد



تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی از این به بعد قواعد جدیدی را در منطقه برقرار کرد که بر مبنای آن آسیب زدن به هر ایرانی در سراسر منطقه با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسین رویوران در « نشست تخصصی بازتاب و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی تنبیه رژیم صهیونیستی» طی سخنانی اظهار داشت: پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی عملیات بی‌سابقه‌ای است که از زمان موجودیت اسرائیل، این رژیم تاکنون در معرض چنین عملیاتی نبوده است.

وی تصریح کرد: در واقع کسی جرأت نکرده بود چنین عملیاتی را آن هم با این گستردگی انجام دهد، نکته مهم‌تر این‌که در بحث بازدارندگی،‌ ایران همان طور که سردار سلامی هم گفتند از این به بعد قواعد جدیدی در منطقه برقرار کرد که بر مبنای آن آسیب زدن به هر ایرانی در سراسر منطقه با واکنش جمهوری اسلامی ایران، از ایران مواجه خواهد شد. 

این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با بیان این‌که برای اسرائیل پایگاهی در منطقه غرب آسیا تعریف کرده که نقش و وظیفه جداگانه‌ای دارد، گفت: در بودجه آمریکا 3.8 میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی سالانه در نظر گرفته و در بسیاری از کشورهای غربی نیز سالانه بودجه‌های مشخصی را در نظر گرفته‌اند، برای این‌که اسرائیل به‌عنوان متحد استراتژیک غرب در منطقه وظایف و تکالیفی را انجام دهد.

رویوران افزود: از جنگ 33 روزه تا امروز اسرائیل از متحد استراتژیک به سربار استراتژیک تغییر وضعیت داده است، رژیمی که غرب برای آن سرمایه‌گذاری کرده و قرار بود متحد باشد و از منافع آنان دفاع کند، اما در جنگ 33 روزه غرب و آمریکا احساس کردند که دارای ضعف است و پس از آن در عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه هم این رژیم نشان داد که توان دفاع از خودش را هم ندارد. 

وی ادامه داد: در نتیجه در عملیات غرور آفرینی که ایران انجام داد، این واقعیت آشکارتر شد، به  عبارتی آمریکا بسیاری از سیستم‌ها و تسلیحات خود را در عراق، سوریه و شرق اردن مستقر کرد تمام این‌ها ثابت کرد اسرائیل به تنهایی نمی‌تواند دفاع کند و کل غرب باید باشند تا از این پادگان دفاع کنند و این توان ایران را نشان می دهد که به حدی بالاست که کل غرب باید بسیج شوند. 

این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: اقدام ایران نشان دهنده معادله جدیدی در سطح منطقه‌ای است که پایگاه‌های نظامی و نه مدرسه وبیمارستان را مورد حمله قرار می‌دهد. جالب است برخی از شبکه‌ها به گونه ای تصویر سازی کردند که گویا این اتفاق یک دستاورد برای رژیم صهیونیستی است. بنابراین آنچه اتفاق افتاده یک گام بسیار بزرگی در جهت وادارسازی غرب در تجدیدنظر درباره رژیم صهیونیستی است که از متحد استراتژیک به سربار استراتژیک غرب تبدیل شده است. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید