دانشمندان با یک سیستم خنک کننده جدید، قدرت کامپیوتر جدید را تا 740 درصد افزایش داده اند


سیستم جدید برای محققان در این زمینه خنک کننده آنها توسعه داده اند که دستگاه های الکترونیکی را می توان کارآمدتر از روش های فعلی خنک کرد، که به نوبه خود “انرژی در واحد” دستگاه را افزایش می دهد. 740 درصد افزایش خواهد یافت.

محققان دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign (UIUC) و دانشگاه کالیفرنیا (UC) در رویکرد جدید خود برای خنک کردن وسایل الکترونیکی از مس در مقایسه با سایر مواد قابل استفاده، به عنوان ماده اصلی استفاده می شد. ارزان تر او هست. سپس تمام سطح پخش کننده های حرارتی کاملاً با مس پوشیده می شود. در واقع هیچ منطقه حرارتی از آنها نباید در معرض دید قرار گیرد.

خنک کننده

بازپرس اصلی توضیح می دهد:

ما ابتکار عمل خود را با روش‌های استاندارد هیت سینک مقایسه کردیم. «نتایج نشان می‌دهد که این رویکرد روکش مسی می‌تواند عملکرد حرارتی بسیار مشابه یا حتی بهتری نسبت به مدل‌های فعلی ارائه دهد.»

تفاوت روش جدید با سیستم های خنک کننده فعلی

همانطور که محققان در بیانیه خود توضیح می دهند، رویکردهای خنک کننده فعلی سه مشکل اصلی دارند. اول اینکه گران و توسعه آنها تقریبا دشوار او هست. در این راستا به پخش کننده های حرارتی ساخته شده از الماس اشاره شد که مشخصا قیمت بسیار بالایی دارند.

خنک کننده

به عنوان مورد دوم، نشان داده شده است که در اکثر روش های فعلی، مکانیسم خنک کننده در آن قرار دارد وضعیت بدنی نامناسب اما به اندازه رویکرد فعلی موثر نیست.

برای مورد سوم، مشخص شد که پخش کننده های حرارت فعلی را نمی توان مستقیماً روی سطح دستگاه های الکترونیکی نصب کرد. در واقع برای نصب آنها بر روی وسایل برقی باید از «مواد رابط حرارتی» استفاده شود. به گفته محققان این ماده بر عملکرد حرارتی دستگاه تاثیر منفی می گذارد. همچنین حذف هیت سینک و رابط حرارتی، نوآوری جدید را بسیار کوچکتر از نمونه های موجود می کند که سازندگان می توانند در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید