پیشنهاد ۶۱ میلیارد دلاری Broadcom برای خرید VMware


Broadcom اعلام کرده است که قصد دارد VMware را تحت یک قرارداد مشترک 61 میلیارد دلاری که شامل پول نقد و سهام است، خریداری کند. Broadcom همچنین مسئول پرداخت بدهی 8 میلیارد دلاری VMware در صورت خرید VMware خواهد بود.

اگر پیشنهاد Broadcom برای خرید VMware انجام شود، این سومین خرید بزرگ بلیزارد در سال های اخیر پس از خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision و خرید 67 میلیارد دلاری VMC (شامل VMware) توسط دل خواهد بود.

Broadcom در درجه اول برای طراحی و تولید محصولات مبتنی بر نیمه هادی از جمله تراشه های Wi-Fi، بلوتوث و GPS شناخته شده است. فعال در محاسبات ابری و فناوری مجازی سازی، VMware در سال 1998 تاسیس شد و در سال 2004 توسط EMC‌ خریداری شد. اما بعداً در سال 2016 تحت قرارداد Dell-EMC توسط Dell خریداری شد و در نهایت سال گذشته دوباره به یک شرکت مستقل تبدیل شد.

اگر خرید VMware موفقیت آمیز باشد، Broadcom نام گروه نرم افزار Broadcom را به VMware تغییر می دهد و از زیرساخت موجود آن به همراه مجموعه نرم افزارهای امنیتی خود به عنوان بخشی از VMware استفاده می کند.

مایکل دل که بیش از 40 درصد از سهام دل را در اختیار دارد و سیلور لیک، یک شرکت سهام خصوصی که 10 درصد از دل را در اختیار دارد، با پیشنهاد Broadcom موافقت کردند. انتظار می رود این قرارداد در سال مالی 2023 برادکام که در نوامبر 2022 آغاز می شود، تکمیل شود.

ناگفته نماند که چند سال پیش، Broadcom در تلاش بود تا Qualcomm را به مبلغ 100 میلیارد دلار خریداری کند. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نهایت مانع از توافق خرید شد و نگرانی هایی در مورد امنیت ملی ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید