افتتاح خط تولید سرم در تبریز با حضور وزیر اقتصاد



ایسنا/آذربایجان شرقی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد صبح امروز در سفر یک روزه به آذربایجان‌شرقی ضمن بازدید از طرح «سرم سازی شرکت داروسازی دانا» این طرح را با حضور استاندار و برخی از مقامات استانی افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا روز پنجشنبه، ۲ آذرماه در حاشیه‌ی افتتاح این خط تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح خط تولید سرم سازی دانا انواع سرم‌های تزریقی و شستشو با ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون بطری در سال در این شرکت تولید می‌شود.

مهدی شیری ادامه داد: نزدیک ۴۰ درصد سرم کشور وارداتی بوده که از این پس ۱۰ الی ۱۵ درصد از این مقدار سرم وارداتی توسط این خط جدید تولید می‌شود.

وی افزود: افتتاح این طرح برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد سرم کشور در شرکت سرم سازی قاضی تبریز تولید می‌شد، بیان کرد: اکنون با بهره‌برداری از این طرح، بیش از ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور از تبریز تامین می‌شود.

وی استفاده از گرانول پلی پروپیلن با استفاده از مواد تولیدی پتروشیمی داخل کشور را از ویژگی‌های بدنه سرم‌های تولیدی این خط تولید، برشمرد.

وی عنوان کرد: وجود در پوش‌های یوروکپ و سرم‌های تولیدی امکان تزریق سالم‌تر و عاری از هرگونه میکروب را ممکن می‌کند و ظرفیت اسمی خط تولید سرم داروسازی دانا سه میلیون شیشه نیم لیتری در ماه است.

وی تاکید کرد: داشتن بطری سبک‌تر، امکان حمل و نقل راحت تر این نوع سرم و امکان مچاله شدن پس از مصرف را از ویژگی‌های مثبت دیگر این محصول تولیدی این شرکت داروسازی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید