بیانیه اداره‌کل هنر های نمایشی در محکومیت حادثه تروریستی کرمان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور با صدور بیانیه‌ای، جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان را محکوم کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

«کرمان؛ صحنه‌ای به گستردگی ایمان تمام ایرانیان. کرمان، همانند کربلا، زمین نیست که در حصار مکان و تاریخ خاص باشد. کرمان، جغرافیایی تاریخی هم نیست تا نشانش را تنها بر نقشه‌های رسمی بیابی. کرمان، تجلّی یک مفهوم بلند به بلندای زمان است در قامت ماندگار شهادت و از این روست که کهنه‌گی نمی‌پذیرد و این تنها شهیدانند که بیرون زمان ایستادند تا آبروی دو عالم شوند؛

همچون حسین بن علی (ع) و خیل استوارانی که با تاسّی بر سیّد شهیدان، در مکتبش نفس می‌کشند و بالیده می‌شوند و خود را در هیئتی به نام «ملت امام حسین (ع)» می‌بینند؛ ملتی که شهادت را نه مرگ و نیستی، بلکه زندگی جاری و بی‌انتهایی می‌داند برای بیداری و ایستاده رفتن و با این انتخاب، دیگر جایی برای اسارت نمی‌گذارد.

و در برابر این منطق راستین و صحنه‌هایی همچون واقعه چهارمین سالگرد شهادت سردار پر افتخار اسلام و ایران، شهید قاسم سلیمانی و عظمت مظلومیت مردمانی از جنس ایثار و فضیلت، حوزه هنر و از جمله هنرهای نمایشی کشور، جز ادای احترام به ساحت بلندشان چیزی نمی‌یابد و البته شب‌پرستان مزدور را نیز، کمتر از آن می‌داند که در خور نفرینی باشند و بیان صفتی از زبان انسان؛ که انسان با انسان چنین نمی‌کند آن‌هم با مردمانی عاشق و پاکیزه که برای دفاع از خود، تنها شرافت به همراه برده بودند و عشق!

جامعه هنرهای نمایشی کشور، با تمام ایمان و اعتقاد در کنار بزرگی و وسعت کرمان و ایران و مردمان ارزشمندش ایستاده است و باور دارد که ماندگارترین نقش‌ها را کرمانیان و نسل سرافرازان ایران زمین و فرهنگ عاشورایی مردمان این خاک انسان‌مدار و خدا محور رقم زده‌اند.
پرفروغ باد نام و یاد آنانی که با شهادت، عزت و اعتبار را هر روز هویّتی تازه می‌بخشند.»

دیدگاهتان را بنویسید